معاون گردشگری کشور اعلام کرد: پیگیر موضوع تعرض به حریم خصوصی مسافران ایرانی در ترکیه از طریق سفیر ایران در این کشور هستم و از این سفارتخانه می‌خواهم درباره‌ی اقدام طرف ترک، برخورد جدی داشته باشد.

به گزارش پارس ، مرتضی رحمانی‌موحد در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی برخورد کارکنان هتل ترکیه با برخی مسافران ایرانی که ناشی از بی‌تعهدی یک آژانس ایرانی در پرداخت پول به این هتل و همچنین شرکت هواپیمایی ترک بود و باعث شد، انتقال عده‌ای دیگر از مسافران به این کشور دچار مشکل شود، اظهار کرد: این موضوع را شنیدم که یک شرکت گردشگری به تعهدات خود در برابر طرف ترک به‌موقع عمل نکرده و آن طرف نیز چنین برخوردی با مسافران ایرانی داشته است. به محض اطلاع، درباره‌ی این مسأله با سفیر ایران در آنکارا صحبت کردم، او از اصل موضوع اطلاعی نداشت. اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران باید با فوریت و کتبا ما را مطلع می‌کرد و ما هم به وزارت امور خارجه اطلاع می‌دادیم.

وی ادامه داد: اطلاعات را از اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گرفتیم؛ ولی گزارش‌ کامل هنوز نیامده است. درباره‌ی تعرض به حریم خصوصی و اتفاقی که در ترکیه افتاده نیز دستور پیگیری دادم. دفتر نظارت معاونت گردشگری هم موضوع را از طریق اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران پیگیری می‌کند.

معاون گردشگری بیان کرد: اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اعلام کرده که مسأله حل شده است. موضوع به هفته‌ی گذشته مربوط بود و با شرکت هواپیمایی صحبت شده که تور جایگزین به مسافران بدهد.

رحمانی‌موحد در ادامه نیز گفت: اتفاقی را هم که در ترکیه برای عده‌ای دیگر از مسافران افتاده است، از طریق سفارت ایران در ترکیه پیگیری می‌کنیم. گزارش کامل را به آن‌ها می‌دهیم و از سفارتخانه می‌خواهیم در این‌باره اقدام لازم را انجام دهد و با طرف ترک برخورد جدی داشته باشد؛ ولی به طبع، ما باید ریشه‌ی چنین مشکلاتی را در داخل حل کنیم تا شاهد این تخلف‌ها نباشیم.