به گزارش پارس به نقل از مهر ، در جلسه علنی امروز شورا اسماعیل دوستی خطاب به مهدی چمران رئیس جدید شورای شهر گفت: در دوران ده ساله پیشین مدیریت شما در شورای شهر اتفاقات نادری رخ داد که امیدوارم با تغییر رویه خود در دوران مدیریت جدید مانع از تکرار آنها شوید اتفاق اول در دوره‌ آقای احمدی نژاد رخ داد که 350 میلیارد و 120 میلیارد هزینه‌های فاقد سند صرف شد که هنوز تکلیف آن مشخص نشده است.

وی افزود: اتفاق نادر دوم در دوران قالیباف رخ داد و آن هزینه‌های فاقد اعتبار بود البته ممکن است این هزینه‌ها با متمم و اصلاحیه بودجه حل شود اما هزینه‌های فاقد سند را نمی‌دانم چگونه قرار است حل کنیم.
عضو شورای شهر خطاب به چمران گفت خواهشمندم نسبت به هزینه‌های شهرداری حساس باشید واقعیت این است که در دوران شورای دوم و سوم شورا هیچ نقشی در امور شهر نداشت و این حرف‌هایی که هم که من درباره هزینه‌‌های فاقد سند و فاقد اعتبار می‌ زنم از جمع اصولگرایان بیرون آمده است.

دوستی با انتقاد نسبت به قول قالیباف نسبت به ساخت مجتمع رویان گفت: این که قالیباف بدون اینکه نظر ما را بخواهد در هر گوشه تهران قولی می‌دهد یعنی برای شورا ارزشی قائل نشده است.

وی تاکید کرد:‌استراتژی ما همان حمایت هدایت و نظارت است که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند ولاغیر و ریاست چمران یا مسجدجامعی در شورا آن را تغییر نمی‌دهد.
دوستی تصریح کرد ما شورا را به سمت سیاسی شدن نمی‌بریم دیگران می‌برند پارسال اصلاح‌طلبان در انتخاب هیات رئیسه به طلایی و تقی‌پور رای دادیم اما امسال شما با یک حماسه غرورآفرین پیروز شدید که تبریک می‌گویم.

مهدی چمران در جلسه علنی امروز شورا در پاسخ به اظهارات اسماعیل دوستی درباره هزینه های فاقد سند و فاقد اعتبار گفت: بارها گفته ام ما هزینه فاقد سند نداریم، چون اگر سند نداشت، نمی توانستند آمار آن را هم جمع کنند. اما افتخار ما این است که از سال 82 به بعد حسابرسی را بعد از سال های سال باب کردیم.

وی خطاب به دوستی ادامه داد: خود شما هم وقتی در شهرداری بودید، حسابرسی نکردید. اما ما این کار را انجام دادیم و بعد حساب های 15 سال قبل از آن را هم درآوردیم و به رقم فاقد رسیدند و این اصطلاحی است که در این خصوص به کار می برند، وگرنه معنی اش این نیست که هزینه هایی هست که سند ندارد.

چمران اضافه کرد: شهرداری در مورد پروژه های فاقد اعتبار باید روال قانونی خود را طی کند و در غیر این صورت حتی اگر خود شما هم این موضوع را بپذیرید، من نمی پذیرم. همه ما نسبت به این قبیل مسائل حساس هستیم و توصیه می کنم که چنین هم باشیم، چون به نفع شهر و شهرداری است و به عنوان چشمان ناظر بر شهرداری و کل شهر وظیفه داریم که حساس باشیم، در غیر این صورت وظیفه نمایندگی خود را انجام نداده ایم.

رئیس شورای شهر گفت: جای آن نیست که من بگویم شهرداری از کجا به کجا رسیده که امروز همه شرایط مالی و مسائل دیگر آن شفاف است. اما همین قدر بگویم روزی که من به شورا آمدم، دوست عزیزی که در آن زمان مسئولیت داشت، گفت بودجه ای که ما برای شهرداری تصویب می کنیم، یک بودجه است و یک بودجه هم خود شهرداری دارد که شما از آن مطلع نمی شوید و بسیار بیشتر از بودجه مصوب است. شهرداری از چنین اوضاعی به اینجا رسیده است.

وی درباره پیروزی در انتخابات هیات رئیسه شورا گفت: این نه پیروزی است و نه شکست. من 10 سال رئیس شورا بوده ام، حالا به نظر شما دوباره رئیس شدن برای من پیروزی است؟ اگر مسجدجامعی مسجدجامعی است، به خاطر این نیست که روی این صندلی نشسته بود. ما از کوچه مسجدجامع و زمانی که همسایه شان بودیم، او و خانواده اش را می شناسیم و او هم درباره ما همین طور است.

نایب رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه پیروزی یا شکست در انتخابات هر دو فرصتی برای خدمت به مردم است، گفت: دوستان اصلاح طلب باید آستانه تحمل خود را در قبال واگذاری فرصت مسئولیت های اجتماعی به دیگران بالا ببرند.
در جلسه علنی امروز شورا و پس از اظهارات اسماعیل دوستی درباره انتخابات هیات رئیسه شورا در هفته گذشته، محسن پیرهادی گفت: نگاه ما به فرصت های خدمت طبق آیه قرآن است؛ یعنی هر دوره زندگی را فرصتی برای خدمت می دانیم. بنابراین نه به واسطه پیروزی شاد و نه به واسطه شکست ناراحت می شویم؛ بلکه هر دو را فرصت خدمت می دانیم.

وی ادامه داد: دوستان اصلاح طلب باید آستانه تحمل خود را در قبال واگذاری فرصت مسئولیت های اجتماعی و سیاسی به دیگران بالا ببرند. برخی اوقات ما به بداخلاقی سیاسی دچار می شویم، در حالی که باید به شعار توسعه سیاسی در عمل هم پای بند باشیم.

پیرهادی تصریح کرد: در گذشته نیز دوستان به دلیل شکست در یک انتخابات بداخلاقی کردند و دیدیم که چه هزینه هایی به نظام و مردم تحمیل شد.
وی در ادامه درباره تذکر حافظی به شهردار گفت: اینکه شهردار به جایی برود و قولی بدهد، طبیعی است. رئیس جمهور هم همین کار را می کند. اما اگر شهردار یک دوره خاص بخواهد محکوم شود، می دانیم که همه شهرداران ایراداتی دارند. اما در یکی از دوره ها دستگاه قضا هم یکی از شهرداران را محکوم کرد و حکم به انفصال وی از خدمت داد. این قبیل اتفاقات در کدام دوره رخ داده است؟ اگر شما جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید دستگاه قضای آن و حکمش را هم قبول داشته باشید.

محمد حقانی  هم در پاسخ به همکار خود، محسن پیرهادی درباره بازداشت مدیران شهرداری در دوره قالیباف، گفت: آقای دکتر پیرهادی مسئله را مطرح کرد و چون من 14 سال به عنوان معاون شهردار در شهرداری تهران از سال 68 حضور داشتم باید توضیح بدهم. همه اذعان دارند از این سال در مدیریت شهری، تحول ایجاد شد و در دوره ای حدود 20 نفر از مدیران شهرداری تهران متهم شدند به مسایلی و همان قوه قضاییه ای که شما و من به آن اعتقاد دارید، همه مدیران را تبرئه کردند و عاملان این اتهامات محاکمه شدند و به حبس محکوم شدند.

او توضیح داد: فقط شهردار وقت تهران محکوم شد و 2 سال حبس رفت ولی این ربطی به شهرداری تهران نداشت و لازم است در این باره دقت شود.