به گزارش پارس به نقل از فارس ، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده هواپیمای آنتونوف 140 گفت: این پرونده در مرحله تکمیل شدن است و جعبه سیاه در حضور نمایندگان کشور سازنده بازخوانی شده است.

او گفت: تلاش داریم تا ماه آینده نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

او در خصوص نظارت بر باشگاه‌های ورزشی گفت: بازرسی‌های ما به صورت مستمر ادامه دارد و تخلفات زیادی را در این باشگاه‌ها داریم.

سراج با اشاره به فساد در فوتبال گفت:‌ ما در فوتبال بازرسی مستمر داریم و خوشبختانه با وزیر ورزش هماهنگی کامل صورت گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ از آنجایی که نتایج محرمانه است نمی‌توانیم اعلام کنیم و در صورتی که افراد به صورت قطعی محروم شوند اسامی آنها اعلام می‌شود.

او در مورد پرونده بورسیه‌های غیرقانونی گفت: پرونده تکمیل شده و نتیجه را آنجا می‌فرستیم که باید ارسال شود چرا که رسیدگی به این پرونده در بخشی از آن در صلاحیت دیوان عدالت، بخشی در صلاحیت دیوان محاسبات و برخی در صلاحیت دادگاه کیفری است.

سراج در خصوص فردی که در رابطه با پرونده مه آفرید در دبی دستگیر شده بود،‌گفت:‌ رسیدگی ادامه دارد اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است.

اوهمچنین در خصوص اموال مهرگان خسروی گفت: اموال مصادره شده در مزایده است و به فروش می رسد.

او ادامه داد: اخیرا وزیر اقتصاد اعلام کرده که مهرگان 3300 میلیون تومان فقط به بانک ملی بدهکار است.

سراج در پاسخ به این سوال که آیا رسیدگی به سه پرونده سه بانک متخلف از دستور کار شما خارج شده یا خیر، گفت:‌ این موضوع صحت ندارد و این سه بانک توسط کسی دیگری غیر از خود من محاکمه نمی شوند اما منتظر یکسری اقدامات هستیم.

سراج با اشاره به پرونده خاوری گفت: اگر خاوری نیاید او را می آوریم، از آنجایی که هنگام فرار وکیل داشته دادگاه حضوری برگزار می‌شود.

خبرنگاری پرسید جهرمی ادعا کرده که قوه قضائیه اتهام وی را به او نگفته است که سراج در پاسخ او گفت مگر می شود بدون تفهیم اتهام کیفرخواست صادر کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازرسی‌های سالانه فوق‌العاده و موردی این سازمان گفت: ما سال گذشته حدود 60 هزار اعلام شکایت داشتیم که بیش از 90 درصد آنها پیگیری شده است.
او همچنین به تعداد پرونده‌های سازمان اشاره کرد و گفت: ما 9 هزار و 742 پرونده داریم ضمن اینکه 2 هزار و 527 مورد تخلفات اداری را در دستگاه‌های اجرایی کشور شناسایی کرده‌ایم.

سراج با اشاره به شناسایی 815 مورد تخلفات کیفری گفت: آمار شکایت به سازمان بازرسی در سال 91 ، 36 هزار و 696 مورد بوده و در سال 92، 27 هزار و 248 مورد بوده است.

او ادامه داد: همچنین در بحث وصول مطالبات واریز شده به خزانه آمار ما 894 میلیارد تومان است ضمن اینکه توانستیم هزار و 190 میلیارد تومان از تضییع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رفع تصرفات و تخریب اراضی 9 هزار و 35 هکتار زمین گفت: تعداد پیشنهادات سازمان بازرسی در جهت اصلاح ساختار 8 هزار و 510 مورد بوده و از تعداد 18 هزار و 140 پیشنهاد ارائه شده توسط سازمان‌های مختلف به دستگاه‌های اجرایی 5/98 درصد مورد پذیرش واقع شده است.