به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مدير کل سازمان استاندارد تهران گفت، از مجموع 63 شهربازي استان تهران، 11 شهربازي ( 7 شهربازي جمع آوري و 4 شهربازي پلمپ ) به دليل عدم انطباق با استانداردهاي ملي پلمپ و جمع‌آوري شده‌اند.

مسلم بيات با بيان اينکه هم‌اکنون هيچ شهربازي مجوز فعاليت نمي‌گيرد مگر آنکه بازرسي حين ساخت، نصب و بعد نصب داشته باشد اظهار داشت: درحال حاضر ابتدا و انتهاي پروسه شهربازي ها را تحت کنترل داريم.

رئيس کل سازمان استاندارد تهران با اشاره به اينکه عمده تجهيزات در شهربازي‌ها قديمي بوده و نصب آنها بيشتر مربوط به زماني مي‌شود که تحت نظارت سازمان استاندارد نبوده‌اند گفت: بنابراين ما اقدام به انجام تست‌هاي تخريبي و چشمي و ... پس از نصب تجهيزات کرده ايم.

به گفته وي خوشبختانه با اين تمهيدات تا حدودي بحث ايمني و عملکرد تجهيزات شهربازي‌ها ارتقا يافته است.

بيات اظهار داشت: از مجموع 63 شهربازي استان تهران 11 شهربازي ( 7 شهربازي جمع آوري و 4 شهربازي پلمپ ) به دليل عدم انطباق با استانداردهاي ملي پلمپ و جمع‌آوري شده‌اند.

وي افزود: بسياري از تجهيزات ساير شهربازي‌ها نيز بازرسي مجدد مي‌شوند و درصورت اخذ تاييديه به فعاليت خود ادامه خواهند داد.

وي ادامه داد: از مجموع 1300 وسيله و تجهيزي که در سطح استان تهران نصب شده، 564 وسيله موفق به اخذ تاييديه شده اند و ساير وسايل درصورتي که رفع نقص نکنند و نتوانند تاييديه ما را بگيرند جمع‌آوري مي‌شود.

* مدت زمان بازرسي کوتاه شده است/ لزوم ايجاد شهربازي‌هاي جديد و استاندارد

بيات با بيان اينکه از 4 شرکت بازرسي، شرکت بازرسي اصفهان بدليل تخلفات لغو صلاحيت شده است گفت: وسايلي که توسط اين شرکت بازرسي شد مجدد توسط شرکت بازرسي کيفيت استاندارد ايران در حال بازرسي است.

وي با تاکيد بر اينکه با توجه به سطح استقبال مردم از شهربازي ها لازم است ايجاد شهربازي‌هاي استاندارد و مناسب در دستور کار قرار گيرد گفت: هم اکنون از شهربازي ارم نزديک به 4.5 تا 5 ميليون نفر بازديد مي کنند، بنابراين اگرچه ما مدت زمان بازرسي را کوتاه کرده‌ايم ولي بايد اقداماتي در سطح استان تهران در زمينه ايجاد شهربازي هاي استاندارد صورت گيرد.

رئيس کل سازمان استاندارد تهران تصريح کرد: اگر از وسيله و تجهيزات بدرستي استفاده نشود و به لحاظ بهره‌برداري بيش از حد مورد استفاده قرار گيرد ممکن است از استاندارد خارج شود، از اين رو بايد با ايجاد شهربازي هاي جديد و استاندارد فشار را از شهربازي‌هاي کنوني بکاهيم.