به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور؛ منوچهر سپاسی در این خصوص اظهار داشت: امسال برای نخستین بار عملیات اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه امام انجام می شود و بر این اساس بیش از 20 زائر از شش استان راهی سرزمین وحی می شوند.


وی افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم در فرودگاه امام و افتتاح سالن زیارتی حجاج، این فرودگاه میزبان زائران استان های لرستان، قزوین، البرز، قم، تهران و سمنان خواهد بود.

وی اظهار داشت: در حج تمتع امسال 64 هزار و 850 نفر از 19 فرودگاه کشور عازم خانه خدا می شوند و این فرودگاه ها شامل ارومیه، گرگان، اهواز، مشهد، اصفهان، رشت، زاهدان، بندرعباس، کرمان، تبریز، کرمانشاه، اردبیل، یزد، بوشهر، همدان و زنجان است.

به گفته سپاسی، فرودگاه زنجان و همدان برای نخستین بار است که عملیات انتقال زائران حج تمتع را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: پس از فرودگاه امام با 20 هزار و 400 زائر، فرودگاه مشهد با هشت هزار و 850 زائر و اصفهان با هفت هزار و 600 زائر بیشترین سهم زائران را به خود اختصاص داده اند و بندرعباس با 435 زائر کمترین تعداد زائران را داراست.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه ها، یادآور شد: در حج تمتع امسال شرکت هواپیمایی سعودی 50 درصد و ایرلاین های ماهان و ایران ایر نیز هر کدام 25 درصد پروازها را با هواپیمای ایرباس و بوئینگ 747 انجام خواهند داد.

گفتنی است، نخستین پرواز زائران 14 شهریور ماه توسط شرکت هواپیمایی ماهان از فرودگاه امام(ره) انجام می شود و از 17 مهر ماه تا ششم آبان نیز عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام انجام و به این ترتیب پرونده عملیات حج تمتع طی 60 روز بسته می شود.