به گزارش پارس، ˈحسن صادقلوˈ روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در پاسخ به ایرنا مبنی بر ضرورت ساماندهی اتراق مسافران در جنگل گلستان، افزود: بررسی اولیه نشان می دهد که برخی آتش سوزی ها در جنگل گلستان که در هفت مرحله رخ داد، عمدی بود.


وی اضافه کرد: برخی نیز عملکرد نظام را در اطفاء حریق عمدی در جنگل گلستان زیر سووال برده و با برداشت گزینشی از عملکرد در مهار آتش، این کارکردشان از سوی برخی شبکه های ماهواره ای مورد سوء استفاده قرار گرفت.

استاندار گلستان گفت: این در حالیست که در اطفاء حریق جنگل گلستان از لحاظ امکانات و تجهیزات کم نداریم و تمام امکانات موجود جمعیت هلال احمر، محیط زیست و منابع طبیعی در استان به خدمت گرفته شد.

صادقلو افزود: متاسفانه با برجسته شدن خبر و برداشت گزینشی عملکرد دستگاهها در اطفا حریق که مورد سوء استفاده شبکه های ماهواره ای نظام قرار گرفت، زحمات دستگاه ها زیر سوال رفت.

وی اضافه کرد: آتش سوزی های اخیر در جنگل گلستان در مناطق سخت گذر و با شرایط خاص بوده و از تمام امکانات از جمله بالگرد برای مهار آتش استفاده شد.

استاندار گفت: طرح جامع اطفاء حریق جنگل در استان گلستان تدوین شده و تمام امکانات و تجهیزات لازم برای حفاظت و پیشگیری از آتش سوزی در آن دیده شده است.

صادقلو افزود: اگرچه بر این باوریم که آتش سوزی ها در جنگل گلستان مربوط به مسافران نبوده و فرهنگ مردم ما حفاظت از محیط زیست است، ولی طرح ساماندهی مسافران در جنگل گلستان نیز در سند جامع دیده شده است.

*** استان گلستان در برنامه سفر پاییزه استانی رییس جمهوری

استاندار گلستان همچنین گفت: سفر رییس جمهوری به استان گلستان برای سال جاری در دستور کار قرار داشته و مقدمات این سفر نیز فراهم شده است.

صادقلو افزود: برنامه سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به این استان برای اواخر مهرماه و یا اوایل آبان ماه سال جاری پیش بینی شده و از برنامه های سفر دولت تدبیر و امید به گلستان افتتاح راه آهن اینچه برون به ترکمنستان است.

وی اضافه کرد: استان گلستان و کشور ترکمنستان بی صبرانه منتظر راه اندازی این شبکه ریلی هستیم و با تکمیل ساخت پل بر روی رودخانه اترک در مرز این استان با ترکمنستان این شبکه ریلی نیز آماده بهره برداری است.

استاندار گلستان افزود: با اتصال استان گلستان به شبکه ریلی برون مرزی به نظر می رسد وضعیت اقتصادی در این منطقه نیز متحول شود و کشور قزاقستان نیز برنامه صدور گندم و محصولات معدنی خود را از طریق این شبکه ریلی قرار داده است.

صادقلو افزود: علاوه بر آن با افتتاح این شبکه ریلی گلستان در کریدور شبکه ریلی کشوری قرار می گیرد که می تواند منافع زیادی را برای منطقه به دنبال داشته باشد.

*** عملیاتی شدن راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد تا پایان سال جاری

استاندار گلستان گفت: عملیات اجرایی راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد در قالب سه قطعه از استان های گلستان - خراسان شمالی و خراسان رضوی به صورت همزمان تا پایان سال جاری با تجهیز کارگاه شروع می شود.

صادقلو افزود: بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی در سفر استان گلستان این شبکه ریلی به طور همزمان از طریق فاینانس خارجی در سه قطعه شروع می شود و در سالجاری نیز این پروژه عمرانی ریلی ردیف اعتباری دارد.

*** تدوین سند با موضوع جوانان گلستان

استاندار گلستان گفت: ما نسبت به معضلات جوانان در جامعه دغدغه های زیادی داریم بر این اساس سند احیای جوانان را در دستور کار قرار دادیم.

صادقلو افزود: ظرفیت های زیادی در بخش جوانان در این استان وجود دارد و باید از تمام این ظرفیت ها برای توسعه و رشد استانی به خصوص در بخش ورزش های قهرمانی استفاده شود.

*** گلستان پایلوت در اشتغال جوانان در بخش ای سی تی

استاندار گلستان گفت: این استان در بخش اشتغال جوانان در بخش اس سی تی در سطح کشور نیز به عنوان پایلوت مطرح است.

صادقلو افزود: در برنامه اشتغال در ای سی تی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال جاری حدود 30 هزار شغل را پیش بینی کرده که سهم استان گلستان حدود پنج هزار نفر پیش بینی شده و بیش از سه هزار نفر از جوانان مستعد در این بخش شناسایی و کلاس های مرحله اول جذب در این رشته شناسایی شدند.

*** ذخیره نفتی و گازی زیر پای گلستانی ها

استاندار گلستان گفت: در طرح مطالعاتی جدیدی که از وجود ذخایر نفت و گاز در این استان صورت گرفته، ذخیره نفت و گاز در منطقه مرزی بین استان گلستان و ترکمنستان شناسایی شده است.

صادقلو اظهار کرد: در آینده نزدیک کارگاه حفاری در این منطقه مرزی با موافقت کشور همسایه ایجاد می شود و این اقدام نیز موجب توسعه استان گلستان در بخش نفت و گاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: با انجام حفاری نفت و گاز در این منطقه، مجتمع پتروشیمی گلستان نیز عملیاتی می شود و بخش زیادی از منابع گازی مورد نیاز این واحد صنعتی نیز در منطقه تامین می شود.

وی افزود: فعالیت های اولیه از سوی سرمایه گذار انجام شده و اعتبار ارزی این واحد صنعتی تامین شده و برای اعتبار ریالی در حال مذاکره با بانک ها برای تامین وثیقه ایم.

استاندار گلستان افزود: در مجموع 30 برنامه بزرگ تحولی در استان گلستان در زمره برنامه های مدیریت ارشد استان قرار گرفته که به صورت مستمر برای اجرایی شدن آن پیگیری صورت می گیرد.