به گزارش پارس، سرهنگ سیدتیمور حسینی روزچهارشنبه درگفت وگو خبرنگار ایرنا افزود: پلیس برخورد جدی با چهار تخلف موتورسوران در دستور کار خود قرار داده و در انجام وظیفه ذاتی خود کوتاهی نمی کند.


وی اظهار کرد:این چهار تخلف شاملˈ عبور از محل ممنوع، حرکت در پیاده روها، عبور از چراغ قرمز و عدم استفاده از کلاه ایمنیˈ است که از مهمترین تخلف راکبان موتور است که پلیس در حال برخورد جدی با آنها می باشد.

وی با اشاره به اینکه سه تخلف اول مورد آزاد و اذیت مردم شده است، گفت: شهروندان خواستار برخورد جدی با این افراد هنجارشکن هستند تا با آرامش و بدون دغدغه در معابر و پیاده روها تردد کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تخلفات موتورسواران به عنوان یک پدیده آزاردهنده فقط با کار پلیسی و برخورد سلبی برطرف نمی شود و دست اندرکاران این حوزه باید دست به دست هم بدهند تا شاهد رفع این ناهنجاری در شهر تهران باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه اکنون حدود نیمی از موتورسوران از کلاه ایمنی استفاده می کنند، افزود: هم اکنون 45 تا 50 درصد موتورسوران از کلاه ایمنی استفاده می کنند در حالی که این رقم در سال های قبل خیلی پایین تر بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی نسبتا بهتر شده است، اظهار کرد: با بهره گیری از اقدامات آموزشی و همچنین کارهای سلبی و ایجابی می توان به هدف مهم در این حوزه دست یافت .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: روزانه تعداد زیادی از متخلفان موتورسیکلت توسط پلیس راهور تهران بزرگ توقیف و به پارکینگ ها هدایت می شود که این روند با قوت ادامه می یابد.