به گزارش پارس، فهیمه فرهمندپور در نشست مشترک با تشکل‌های مردمی فعال در حوزه زنان استان مرکزی افزود: طرح توسعه کمی اشتغال زنان تنها راه حل برون رفت از مشکلات پیش روی زنان نیست و پرداختن به این موضوع به تنهایی کافی نیست و حتی بر مشکلات می‌افزاید.
 
 
وی با تاکید بر ضرورت تعریف بسته حمایتی از جامعه زنان کشور برای پیگیری مشکلات و مسائل پیش روی این قشر، گفت: یکی از اجزا و اقلام این بسته حمایتی باید تولید فرصت‌های شغلی برای زنان باشد.
 
مشاور وزیر کشور با بیان اینکه همه مسائل با اشتغال زنان حل نمی‌شود، گفت: اگر چه زنان امروز گمان می‌کنند با اشتغال و استقلال مالی آینده خود را تضمین می‌کنند اما چه بسا این جسارت باعث می‌شود تا زنان جامعه به هر قیمتی و تحت هر شرایطی در عرصه اجتماعی با هدف تامین استقلال مالی حاضر شوند جسارتی که هر گز نمی‌توان از آن به عنوان استقلال مالی یاد کرد.
 
فرهمندپور ادامه داد: استقلال مالی‌گاه زنان ما را دچار توهم نیاز به مستقل شدن از خانواده‌ها می‌کند و این توهم سرآغاز شکل گیری معضلات اجتماعی است.
 
 وی با بیان اینکه طرفدار زنان دارای اعتماد به نفس و خودباور است، گفت: ˈبه رغم این تفکر من امروز به عنوان مسئول حوزه بانوان و خانواده در کشور ابراز نگرانی می‌کنم از جامعه‌ای که در آن دخترانش جسور و قوی رشد می‌کنند و پسرانش وامانده و فاقد اعتماد به نفسند، باید بترسیم از آینده جامعه‌ای که دخترانش با پوشیدن کتانی و تیپ‌های اسپرت در جامعه حاضر می‌شوند و پسرانش زیر ابرو برمی دارند و مو‌هایشان را بلند می‌کنند.
 
 مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: متاسفانه تبعیض تاریخی نسبت به زنان در ایران شده باعث شده است تا عده‌ای راه را گم کرده و فکر کنند باید به تلافی آن اقدام امروز با این روش حق مردان را کف دستشان بگذارند.
 
فرهمندپور تاکید کرد: رشد متوازن جامعه در گرو رشد متناسب آنجامعه است و در فضایی که مردانش ضعیف بار بیایند زنانش هرگز خوشبخت نخواهند بود.
 
 وی با بیان اینکه به عنوان یک فعال اجتماعی در حوزه زنان به دنبال تشکیل خانواده‌های متوازن و جامعه‌ای متعادل است، گفت: باید جریان آگاهی بخشی در کشور به عنوان یک هدف شکل بگیرد تا بتوانیم در راستای آن مطالبات حوزه زنان را پیگیری کنیم.
 
 مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با بیان اینکه در بسته حمایتی از زنان باید موضوع احیا و احقاق حقوق اقتصادی زنان در خانواده‌ها به جد دنبال شود، اظهارداشت: براساس آموزه‌های دینی و حقوق اسلامی زن نان آور خانه نیست و این مهم باید در جریان آگاهی بخشی جامعه زنان گوشزد شود.
 
فرهنمند‌پور با یادآوری تاکیدات دینی و حقوق اسلامی مبنی بر ایجاد بسترهای مشارکت زنان در امور اجتماعی، گفت: قبل از پیش بینی فرصت‌های شغلی برای زنان باید بدانیم بر اساس نظام حقوقی موجود، امنیت اقتصادی زن در ساختار حقوقی خانواده را لحاظ کنیم.
 
وی تاکید کرد: نباید زنان ما حاضر باشند برای دستیابی به استقلال مالی دست به هر کار رذلی بزنند بلکه باید بدانند شغل در حوزه‌های تخصصی برای نمایش توانمندیهای زنان است نه تامین پول تو جیبی آن‌ها چرا که اگر اینگونه نباشد معنای نفقه و ازدواج دیگر چه خواهد بود؟
 
 مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور در ادامه بر ضرورت توجه به حمایت‌های اجتماعی در قالب بسته حمایتی از زنان تاکید کرد و گفت: تامین اجتماعی و حمایت از زنان سالمند باید جزو لاینفک این بسته حمایتی باشد.
 
 فرهنمند‌پور با اظهار تاسف از نوع نگرش دختران تحصیل کرده بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی مبنی بر اشتغال برای کسب درآمد، خاطرنشان کرد: این نگرش باعث شده تا افسردگی در بین دختران تحصیل کرده بالا برود.
 
 وی با تاکید بر ضرورت توسعه آگاهی بخشی به زنان، افزود: توسعه فعالیت‌های اجتماعی دختران باید به عنوان یک امر مهم در راستای ترویج شادابی و افزایش اعتماد به نفس دختران جوان فرهنگ سازی شود.
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد نقش مهمی دارند، گفت: تشکل‌های غیر دولتی باید با بهره گیری از ماهیت غیرسیاسی و غیرانتفاعی خویش در راستای آگاهی بخشی به زنان اقدام کنند.
 فرهمندپور با تاکید بر ضرورت هدف گذاری درست در حوزه زنان تاکید کرد: باید با بهره گیری از تجارب ارزنده و مثبت جهانیان در این حوزه، جامعه زنان را در راستای پیشبرد اهداف خود یاری کنیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر با دخالت مستقیم تشکل‌های مردم نهاد که از جنس مردم‌اند و جامعه به آن‌ها اعتماد دارد.
رییس خانه تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در استان مرکزی۴۳۰ تشکل مردمی فعال است که ۶۰ درصد فعالان آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.
 
ˈسیاوش آقاخانیˈ ادامه داد: نشر آگاهی در جامعه به عنوان اولین و بزرگ‌ترین هدف تشکل‌های مردمی استان مرکزی است و اعضای تشکل‌ها در تلاشند تا با اگاهی بخشی به مردم در بخشهای مختلف زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم کنند.
 
 وی ادامه داد: انجام وظایف زمین مانده بخش دولتی و نظارت بر اجرای وظایف این بخش از دیگر وظایف تشکل‌های مردم نهاد استان است.
مشاور وزیر کشور همچنین، با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار و در نشست شورای اداری استان شرکت کرد.
 
فرهمند‌پور، در سفر سه روزه به استان مرکزی علاوه بر تشکیل نشست منطقه‌ای سیاستگذاری امور زنان و خانواده منطقه چهار کشور با سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور زنان، دهیاران و اعضای زن شوراهای اسلامی استان مرکزی و فعالان و نخبگان زن استان نشست جداگانه خواهد داشت و ضمن شرکت در نشست خبری سیمای آفتاب از مراکز فعال اقتصادی و فرهنگی زنان بازدید می‌کند.