به گزارش پارس به نقل از  فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، ساره‌خاتون همتیان در نشستی با محوریت «خطر تحدید نسل و کاهش جمعیت» با بیان اینکه از دیدگاه اسلام تکثیر نسل امری مطلوب و پسندیده است و آیات و روایات فراوانی در خصوص تکثیر نسل وجود دارد، اظهار کرد: هدف از ازدواج در اسلام تشکیل خانواده، تولید مثل، بقای نسل و تحکیم خانواده است.

وی افزود: از منظر متون دینی فرزند شایسته نعمتی از نعمت‌های الهی، گلی از گل‌های بهشت، یادگاری از پدر و مادر و یار و مددکار والدین و افراد دیگر است و همچنین زینت‌بخش زندگی که فرزند صالح برای پدر و مادر هم در دنیا و هم در آخرت باعث نیک‌بختی است و این موارد همگی تقویت بخش انگیزه تولید نسل را و همچنین داشتن فرزند است.

استاد دانشگاه آزاد سمنان گفت: امام خامنه‌ای نقش داشتن جمعیت را یا نقش افراد انسانی را در جامعه بسیار مهم و ارزشمند می‌داند و در سخنان خود مکرراً تأکید بر سیاست افزایش جمعیت دارند و بارها فرموده‌اند که مسئله تکثیر نسل یک امر حیاتی است و باید به طور جدی دنبال شود.

همتیان بیان کرد: از منظر مقام معظم رهبری وجود جمعیت جوان برای یک کشور امتیاز است و به همین دلیل ایشان تأکید وافری بر تکثیر نسل و فرزندآوری در راستای حفظ دین اسلام و جامعه اسلامی دارند.

وی بیان داشت: دست‌یابی به منافع و مطامع دنیوی مهم‌ترین دلایلی است که بیگانگان از جمله غربی‌ها تمایل ندارند که جمعیت ایران افزایش یابد.

استاد دانشگاه آزاد سمنان گفت: بیگانگان از وجود جوانان غیور و با قدرت در کشور‌های اسلامی واهمه دارند زیرا آنها می‌دانند کشور‌های اسلامی با داشتن نسلی جوانِ عالم و آگاه می‌توانند تمام مسائل و مشکلات با استقلال کامل را حل کرده و دیگر هیچ وابستگی به اجنبی و بیگانگان نداشته باشند.

همتیان بیان کرد: کشور‌های غربی با صرف هزینه‌‌های سنگین و هنگفت برنامه‌ریزی می‌کنند و به هر حربه‌ای متوسل می‌شوند که جلوی افزایش جمعیت را بگیرند.

وی تأکید کرد: باید به عنوان یک مسلمان در کشورمان بسیار هوشیار عمل کنیم و جلوی تمام ترفند‌های بیگانه را با عمل به دستورات ائمه و بزرگان بگیریم.

این مدرس دانشگاه گفت: موضوع افزایش جمعیت یک مسئله ملی است و باید از منظر ملی به این موضوع نگریسته شود.

همتیان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم کشوری جوان با جوانانی بسیار غیور و قدرتمند داشته باشیم چرا که وجود این جوانان نمای کشور را نیز جوان جلوه می‌دهد و این ترسی برای بیگانگان است.