به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پایان عملیات نجات در مناطق زلزله زده ایلام گفت: با توجه به توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ چادر، مشکلی در زمینه اسکان با چادر وجود ندارد، فقط آسیب دیدگان به «یخ» نیاز دارند.

میرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان استان ایلام اظهار داشت: عملیات جست و جو و نجات تقریبا پایان یافته اما هنوز عملیات اسکان و تغذیه اضطراری ادامه دارد و تا کنون بیش از 2500 چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر عملیات اسکان و تغذیه اضطراری 26 روستای منطقه مورموری پایان یافته و در شهر مورموری نیز به هر خانواده یک چادر اسکان اضطراری داده شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات توضیح داد: در شهر آبدانان نیز عملیات اسکان و تغذیه اضطراری در حال انجام است و امدادگران جمعیت هلال احمر مشغول هستند.

مشکلی برای توزیع چادر وجود ندارد

کولیوند به توزیع بیش از دو هزار و 500 چادر اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده استان ایلام اشاره کرد و گفت: بر خلاف برخی اخبار شنیده شده، توزیع چادر در کمال آرامش و بدون هیچ گونه تجمعی انجام می شود و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس سازمان امداد و نجات مهمترین نیاز مردم مناطق زلزله زده استان ایلام را در شرایط فعلی « یخ » عنوان کرد و گفت: به دلیل گرمای هوا، در شرایط فعلی مردم بیشتر به یخ نیاز دارند.

3 بالگرد در مناطق زلزله زده مشغول امدادرسانی

وی همچنین به حضور سه فروند بالگرد هلال احمر در مناطق زلزله زده استان ایلام اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر محورهای مواصلاتی استان کوهستانی و صعب العبور است، بالگردهای هلال احمر نقش بسیار مهمی در امدادرسانی به زلزله زدگان داشته است.

به گفته کولیوند نزدیک به 170 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر از استان‌های مجاور برای کمک به مردم در مناطق زلزله زده استان ایلام حضور دارند.
به گزارش هلال احمر، ساعت هفت و دو دقیقه صبح روز گذشته ( دوشنبه) زمین لرزه ای به قدرت 6 و دو دهم ریشتر منطقه مورموری در استان ایلام را لرزاند.