به گزارش پارس به نقل از فارس از مشهد، پریسا طاهری صبح امروز در سمینار کشوری طب سالمندان که در برج سپهر بانک ادارات مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: درحال حاضر سالمندی در 13 استان بیشتر از استان‌های دیگر کشور است و این درحالی است که 8.2 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: پیرترین استان کشور درحال حاضر گیلان و جوانترین استان سیستان و بلوچستان است و پس از این استان، استان‌های هرمزگان و بوشهر به ترتیب جزء جوان‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌روند.

طاهری همچنین در ارتباط با جمعیت سالمند در خراسان‌رضوی از جمعیت سالمندی بیش از 7 درصد در این استان خبر داد و گفت: خوشاب پیرترین و  سرخس جوان‌ترین شهرستان‌های این استان هستند و سبزوار و گناباد نیز جزو شهرستان‌های پیر خراسان‌رضوی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد سالمندان زن در کشور همانند دیگر نقاط جهان بیش از سالمندان مرد است؛ افزود: تاکنون ایران دارای هرم جمعیتی بوده اما تا سال 2050 به استوانه جمعیتی می‌رسد.

رئیس اداره‌کل سالمندان وزارت بهداشت تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی به ایران تذکر داده است تا سال 2046 بیمارستا‌ن‌های خود را مجهز به بخش سالمند کرده و به ایجاد زیرساخت‌ها در این زمینه اقدام کند.

طاهری با بیان اینکه سالمندی مشکل نیست بلکه نوعی چالش است که باید در راستای رفع این چالش اقدام کنیم؛ گفت: تا سال 2050 در نوع بدبینانه از هر 4 نفر با یک سالمند و در نوع خوش‌بینانه از هر پنج نفر با یک سالمند مواجهه می‌شویم بنابراین در این راستا باید به تمام نیازهای جسمی، روحی، روانی، رفاهی سالمندان کشور توجه کنیم.