به گزارش پارس، سرهنگ محمود پارسا در گفت‌وگو با تسنیم در کرمان، با بیان اینکه بخشش اضافه خدمت سربازان وظیفه در اختیار فرماندهان یگان خدمتی آنان است، اظهار کرد: در حال حاضر همه سربازان حین خدمت می‌توانند برای بخشش اضافه خدمت خود به نیروی انسانی یگان خدمتی خود مراجعه کنند.

وی افزود: بخشش اضافه خدمت سربازان وظیفه منوط به ارائه درخواست و پیگیری بخشش اضافه خدمت از سوی خود آنهاست.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: طبق تبصره یک ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، یگان‌های خدمتی باید به درخواست‌های بخشش خدمت سربازان حین خدمت رسیدگی کنند.

سرهنگ پارسا گفت: بخشش اضافه خدمت سربازان وظیفه تابع ضوابط و مقررات خاصی است که تنها افرادی که دارای شرایط مندرج در تبصره یک ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی باشند، مشمول آن می‌شوند.

وی افزود: طبق ضوابط ابلاغی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در شرایطی که سربازان وظیفه در حین خدمت حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظایف از خود نشان دهند و یا در عملیات جنگی ابراز شجاعت و فداکاری کنند، با تایید فرماندهان و روسای ذیربط و نیز تایید مقامات سرلشکری و همطراز در سازمان مربوطه تمام اضافه خدمت آنان و یا بخشی از آن بخشیده می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: ضوابط اجرایی بخشش اضافه خدمت توسط ستاد نیروهای مسلح به کلیه رده‌های نیروهای مسلح در سراسر کشور ابلاغ و لازم‌الاجرا شده است.