به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجلیل از آزادگان استان قم که شامگاه یکشنبه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)‌ گلزار شهدای شهر قم برگزار شد، با اشاره به فریبکاری آمریکا در موضوعاتی مانند آزادی و حقوق بشر اظهار داشت: آزادی شعاری است که آمریکایی‌ها آن را وسیله دخالت در امور دیگر کشورها قرار داده‌اند اما در واقع آن آزادی که آنها دنبال می‌کنند با مفهوم حقیقی آزادی تفاوت بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا آزادی را بازگشت انسان به زندگی حیوانی ترجمه می‌کند افزود: آزادی برای آمریکا در واقع پوششی برای گسترش جنایات و به فساد کشیدن تمام مردم کره زمین است.

آزادی را نمی‌توان بر اساس تفکرات مادی معنا کرد

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه آزادی را نمی‌توان بر اساس تفکرات مادی معنا کرد، ابراز داشت: امروزه داشتن قانون مجاز بودن روابط با هم‌جنس یکی از معیارهای انتخاب کشورهای مدرن شده که این امر نشان‌دهنده انحرافات گسترده ظالمان در دنیاست.

حجت‌الاسلام رئیسی آزادی تفکر و اندیشه را آزادی واقعی دانست که آمریکا و هم‌فکرانش در دنیا تلاش می‌کنند مردم را از آن محروم کنند.

وی اصالت انسانیت را در آزادی دانست و گفت: افرادی که غفلت نکرده و در بند شهوت، غضب و هوای نفس اسیر نشده‌اند، آزاد واقعی هستند.

معاون قوه قضاییه به آزادگان سرفراز هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این افراد آزادی را در معنای واقعی خود به جهان نشان داده‌اند.

آزادترین انسان‌ها باتقواترین آنها هستند

وی با اشاره به اینکه آزادترین انسان‌ها باتقواترین آنها هستند ابراز داشت: امروزه آزادگان واقعی عالمانی هستند که فلسفه وجودی جهان را می‌دانند و به دنبال هدف آفرینش می‌روند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان برخی از رشادت‌های آزادمردان در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: این افراد با هوای نفس خود مقابله کردند و به جای اسیر، امیر هوای نفس خویش شدند.

وی با اشاره به اینکه آزادگان سرمایه‌ها و قهرمانان انقلاب اسلامی هستند که باید آموزه‌هایشان به نسل امروزی انتقال داده شود، افزود: این افراد می‌توانند بهترین الگو برای جوانان ما باشند.

معاون قوه قضاییه با اشاره به جنگ نرم استکبار علیه ملت ایران تصریح کرد: ما به الگوسازی برای جوانان نیاز داریم.