به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، هفته گذشته پرواز هواپیمایی جت ایرویز 777 حین پرواز از بروکسل به سمت شهر مومبای (غرب هندوستان) با 280 نفر سرنشین، هنگامیکه خلبان مشغول استراحت بوده ناگهان با کاهش 5 هزار پایی در ارتفاع روبرو می‌شود که موجب وحشت کادر و سرنشینان این هواپیمای هندی می‌گردد.

این تغییر ارتفاع که روی آسمان ترکیه صورت گرفته در حالی بوده است که به دلیل فضای هوایی خطرناک آسمان عراق و اوکراین، ایرلاین‌های تجاری اقدام به تغییر مسرهای پروازی کرده‌اند و به همین نسبت کنترل ترافیک هوایی سخت‌تر شده و هرگونه تغییر ارتفاعی ممکن است منجر به برخورد دو هواپیما با یکدیگر شود.

هرچند که این هواپیما صحیح و سالم در فرودگاه مومبای فرود آمده است اما خلبانان آن تا اطلاع ثانوی و برای روشن شدن چنین موضوعی، از کار تعلیق شدند.

خلبانان هم در اظهارات خود به مسئولان هواپیمایی هند و شرکت جت ایرویز تنها گفته‌اند که با اخطاری ناشناس روبرو شده‌اند که برای آنها قابل درک نبوده است.

سرانجام بعد از بازرسی‌های بیشتر به عمل آمده از این دو خلبان، کمک خلبان به مأمور رسیدگی کننده پرونده گفته که در حین پرواز از تبلت استفاده می‌کرده است.

مأمور بررسی کننده هم احتمال این را داده که کمک خلبان در حین استفاده از تبلت، دچار خواب آلودگی شده باشد.

تبلت‌ها نقض قابل توجهی را در برنامه‌های پروازی برای کادر پرواز دارند به گونه‌ای که دیگر نیازی ندارند پرونده و دفتری با خود حمل کنند و تمام اسناد خود را در تبلت حمل می‌کنند.

چنین اظهاراتی از سوی کمک خلبان این پرواز و این رویداد که می‌توانست نتیجه‌ای دیگر داشته باشد، توجه شرکت‌های هوایی را به خود جلب کرده و انتظار می‌رود که در اقدامی جدی از سوی آنها قانون محدودیت استفاده از تبلت حین پرواز وضع شود.