به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران مهدی تندگویان - عضو کمیسیون معماری و شهرسازی با اشاره به نادیده گرفته شدن مصوبات شورا درباره توقف فعالیت ساخت‌وساز در میدان فرمانیه و بوستان مادر گفت: حداقل احترام شهرداری به شورا این است که یک ساعت این پروژه را متوقف کند تا بررسی لازم صورت بگیرد و اگر شورا اشتباه می‌کرده است مشخص شود.

 

وی تاکید کرد: گزارش دادن شهرداری کافی نیست و ما نیاز داریم شهرداری از حالت توجه و تذکرات به حالت عملکردن در بیاید.

 

همچنین عبدالحسین مختاباد - عضو کمیسیون فرهنگی و هنری با اشاره معادن شن و ماسه در منطقه 18 آن منطقه را تاریک کرده است، گفت: بارها خواسته‌ایم که این مجموعه تعطیل شود، ایجاد شغل نباید به بهای زندگی مردم باشد.

 

وی خواستار تعطیلی این مرکز شد.

 

بعلاوه احمد حکیمی‌پور - عضو کمیسیون فرهنگی و هنری در صحبتی تاکید کرد: سال دوم فعالیت شورا را باید به سال تحقق نظارت بر فرآیند تبدیل کنیم و سرعت شکن مصوبات بوده و روی نظارت تاکید بیشتری انجام دهیم.

 

همچنین شیبانی - عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: در کارهای عمرانی مهم بهتر کار کردن است نه ارزان‌تر کار کردن در نتیجه نباید روی برگزاری مناقصه تاکید کنیم.

 

 این صحبت شیبانی فریاد احسنت دیگر اعضا را به دنبال داشت.

 

در بخش دیگری از این جلسه رضا تقی‌پور - سخنگوی شورای شهر تاکید کرد ما در شورا روی مسائل تاریخی و محیط زیست توجه بسیاری داریم اما به مسائل عمرانی کمتر توجه می‌شود.

 

رحمت‌الله حافظی - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز در پاسخ به این صحبت تقی‌پور گفت ما براساس تاکیدات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنیم.

 

در ادامه این جلسه عباس جدیدی - عضو کمیسیون نظارت و حقوقی با اشاره به سقوط هواپیمای ایران 140 گفت سیستم این هواپیما باربری بوده است و برای مسافربری طراحی نشده است.

 

وی تاکید کرد: تا زمانی که رمزگشایی صورت نگیرد نمی‌توانیم گزارش دقیقی از علت حادثه داشته باشیم.

 

وی همچنین از دستور رئیس‌جمهور برای توقف فعالیت این نوع هواپیما در کشور قدردانی کرد.

 

جدیدی در ادامه با اشاره به بازدید خود از دره فرحزاد گفت: 500 پلاک وجود دارد که کودکان مدرسه وقتی به محل مدرسه خود می‌روند در راه از مقابل معتادها عبور می‌کنند شهردار منطقه هشدار داده که در زمان بازگشایی مدارس ممکن است هر لحظه اتفاقی برای این بچه‌ها بیفتد.

 

جدیدی با تاکید بر اینکه باید نظارتمان را قوی کنیم پیشنهاد داد: تیمی تشکیل شود و همه اعضا از آن منطقه بازدید کنند که مسجدجامعی در پاسخ به او گفت شما به عنوان نماینده ما این کار را انجام داده‌ایم.

 

همچنین علیرضا دبیر - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در تذکری با انتقاد از تعطیل کردن کارخانه‌ها گفت: به جای تعطیل کردن کارخانه‌ها باید به سمت این برویم که با استفاده از تکنولوژی آلاینده‌های کارخانه‌ها را کم کنیم تا به این ترتیب فرصت‌های شغلی از بین نرود.