به گزارش پارس به نقل از فارس،امین حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور، اظهار داشت: انتظار می‌رود طی سه روز آینده در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان به دنبال رشد ابر شاهد بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به وزش باد و مواج شدن مرکز خلیج فارس و شرق دریای عمان طی 2 روز آینده، ادامه داد: طی روزهای پیش‌رو نیز انتظار می‌رود به سبب وزش باد در استان سمنان شاهد کاهش کیفیت هوا در اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران باشیم.

وی یادآور شد: همچنین وزش باد در شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان تداوم می‌یابد که با باد و گرد و خاک همراه خواهد بود.

نقشینه در ادامه از شمالی شدن جریانات جوی دریای خزر و سواحل مرکزی و شرقی این دریا خبر داد و بیان داشت: بر همین اساس طی دو روز آینده بارش پراکنده باران در مازندارن و گلستان دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه یادآور شد: بر همین اساس کاهش دمای هوا در سواحل شمال کشور محسوس‌تر خواهد بود.

نقشینه با بیان اینکه کمینه دمای هوای تهران طی روز جاری برابر 32 درجه سانتی‌گراد بود، افزود: بر همین اساس کمینه دمای هوا تهران طی روز جاری از سایر نقاط کشور بیشتر بود.

نقشینه با اعلام اینکه بیشینه دمای هوای تهران امروز 41 درجه سانتی‌‌گراد پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: هوا پایتخت طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کمی خنک‌ می‌شود.