به گزارش پارس به نقل از تهران پرس 5 دختر و زن جوان جمعه هفته گذشته با انگیزه های مختلفی دست به خودکشی زدند و در کام تلخ مرگ فرو رفتند.تحقیقات نشان می دهد بیشتر کسانی که خودکشی می کنند قرص مصرف کرده اند.

جمعه هفته گذشته روز سختی برای بازپرس کشیک جنایی پایتخت بود، روزی که ماجرای خودکشی 5دختر و زن جوان به وی اعلام شد.

گزارشات مخابره شد به دادسرای جنایی تهران در این روز تعطیل حاکی از خودکشی 4دختر جوان با قرص و خودکشی با پریدن از ساختمان 5طبقه از سوی زن جوان همراه بود.

انگیزه های این خودکشی ها شکست عشقی،فقر،نارضایتی از زندگی عنوان شده است و این در حالی است که 2هفته پیش نیز 2دختر جوان در پارکی در نزدیکی محله پیروزی تهران و با مصرف قرص دست به خودکشی تلخی دست زدند.

یکی از بازپرسان جنایی پایتخت در گفت و گوی اختصاصی با تهران پرس عنوان داشت:متاسفانه نرخ خودکشی نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است و با توجه به اخطارهای بسیار برای جمع آوری قرص های خطرناک اقدام مناسبی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی گفت:باید در زمینه خودکشی ها به ویژه خودکشی در بین دختران جوان پژوهش و تحقیق صورت بگیرد و با ریشه یابی این پدیده بتوان راهکار مناسبی برای آن اندیشید.

این بازپرس افزود:متاسفانه برخی از قربانیان بخاطر عدم آگاهی،احساسی شدن یا ترساندن خانواده شان دست به مصرف قرص می زنند و در کمترین زمان به کام مرگ فرو می روند و بررسی ها نیز نشان می دهد برخی از آنان هنگام مرگ از کرده خود پشیمان شده اند ولی برای نجاتشان دیگر دیر شده است.

وی خاطرنشان کرد:گاهی شاهد هستیم که بعضی از کسانی که با قرص خودکشی کرده اند سریع پشیمان شده و با اورژانس تماس می گیرند یا خود را به نزدیکترین درمانگاه یا بیمارستان می رسانند ولی متاسفانه آثار این قرص به حدی جدی و سریع است که هیچ راهی برای نجات باقی نمی گذارد.

این مقام قضای یادآور شد:باید ترتیبی اتخاذ شود که ابتدا اینگونه قرص ها جمع آوری و سپس با ریشه یابی و تولید برنامه پیشگیرانه مقابله جدی با پدیده خطرناک خودکشی صورت گیرد.

بنابراین گزارش روزانه چندین خودکشی به پلیس و دادسرای امورجنایی گزارش می شود که می طلبد مسولان تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.