پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر کشورمان با کمبود هزار و 800 پزشک متخصص در مناطق محروم مواجه است که این موضوع با توزیع عادلانه امکانات برای مردم، فاصله دارد.

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، اظهار داشت: برای ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم و تشویق پزشکان به حضور در این مناطق طرحی با عنوان «حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» در دست اجرا داریم که قالب بسته «طرح تحول درمان» است.

 وی درمورد تعداد پزشکان متخصص مناطق محروم گفت: در حال حاضر، چهار هزار پزشک متخصص مشغول به کار در بیمارستان‌های 300 شهر محروم کشور هستند که تلاش داریم آنها را به ماندن در این مناطق تشویق نماییم.

معاون درمان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در مورد جزییات طرح «حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» گفت: بر اساس این طرح، پزشکان متخصص مشغول به کار در مناطق محروم از تعرفه‌های ترجیحی ویژه مناطق این مناطق برای اقداماتی همچون ویزیت، اعمال جراحی، مشاوره‌های طبی، اقدامات تشخیصی و پاراکلینیکی بهره‌ مند می‌شوند.

وی افزود: وزارت بهداشت، شهرها را به ترتیب شدت محرومیت به الف، ب، ج و د تقسیم کرده است که بر مبنای آن و البته کارکرد و ارایه خدمات پزشکان، پرداختی‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس این برنامه در بیمارستان‌های بالاتر از 64 تختخواب وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان متخصص در روزهای تعطیل و ساعات شب در بیمارستان مقیم خواهند شد.

دکتر آقاجانی خاطرنشان ساخت: برای هر بیمارستان الگویی تعیین شده که با توجه به نیاز بیماران، پزشکان متخصص در شب‌ها و روزهای تعطیل در بیمارستان حضور خواهند داشت. با اجرای این برنامه به هر پزشک متخصص، حق مقیمی پرداخت خواهد شد

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد تامین محل اعتبار طرح «حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» عنوان کرد: اعتبارات این برنامه از محل منابع حاصل از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و ردیفی که با عنوان «حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» در بودجه سال 93 دیده شده، تأمین خواهد شد.