به گزارش پارس به نقل از مهر، حمیدرضا جانباز با تاکید بر اینکه در ماه هاي گذشته بحران آبي در برخي شهرها وجود داشت گفت: پيش بيني اين بود كه ۵۱۷ شهر در آستانه تنش آبي قرار دارند.

مشاور وزیر نیرو با بيان اينكه تنش آبي به اين معني است كه ميزان توليد و مصرف آب در اين شهرها برابر است اظهارداشت: از ميان اين شهرها ۱۲ كلانشهر با مجموع جمعيت ۲۳ ميليون نفر در دستور كار ويژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از رصد مشكلات با تجهيز چاه ها، اجراي خطوط انتقال و جمع آوري چاه هاي غيرمجاز، اجاره چاه هاي بخش خصوصي و كشاورزي و مديريت هوشمند شبكه و اطلاع رساني با همكاري مشتركين توانستيم بخشي از مشکلات آب شهرها را مديريت كنيم.

جانباز تاکید کرد: در حال حاضر شهرهاي تهران، شيراز و يزد در حالت زرد قرار دارند يعني در نقطه برابر تامين و توزيع قرار داريم و در صورتي كه ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جويي و مديريت مصرف از سوي مشتركين به عمل آيد، مي توانيم از تابستان سال جاري عبور كنيم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو بیان داشت: شهرهاي البرز، مشهد، همدان، قم، قزوين، بندرعباس و اراک در وضعيت سبز قرار دارند و مشكل خاصي براي تامين آب در اين شهرها نخواهيم داشت. با این حال، اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز آبی قرار دارند.

وی تصريح كرد: اعتبارات مورد نياز براي تخصيص پروژه هاي آب و فاضلاب در حال پرداخت است و همكاري ها تاكنون با بخش خصوصي و پيمانكاران به صورت اعتماد متقابل صورت گرفته و اميدواريم ظرف چند هفته آينده تخصيص ها انجام شود تا با پرداخت به بخش خصوصي اعتماد متقابل جلب شود.