به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در دیدار با نمایندگان گروه های فلسطینی مستقر در ایران با اظهار تاسف از مصیبتی که در ماه مبارک رمضان به مردم بی دفاع غزه وارد شده است، گفت: وزارت بهداشت آمادگی کامل برای تامین تجهیزات فوری و داروی مورد نیاز مجروحین غزه را دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به برخورداری ایران از تجربه در جنگ تحمیلی در خصوص ارائه خدمات درمانی فوری و انجام اعمال جراحی پیچیده افزود: بیمارستان های ما پذیرای مصدومینی که نیازمند  مراقبت های پزشکی و اعمال جراحی پیچیده هستند خواهند بود.

وی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و هلال احمر در خصوص تامین دارو  افزود: امدادرسانی از اصول انسانی و از وظایف دینی و انسانی ماست که درخواست کمک مردم مسلمانی کشورهای دیگر را بی پاسخ نگذاریم و در حد امکانات جمهوری اسلامی در حوزه درمان به یاری خواهران و برادران همچنین زنان و کودکان بی دفاع بشتابیم چراکه همه ما در تعقیب اهداف مشترک متعالی اسلام هستیم.

بر اساس این گزارش، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تعداد شهدا در این حملات را 206 نفر و تعداد مجروحین نیز 1500 نفر در حملات مکرر هوایی، توپخانه و دریایی اعلام کرد و گفت: متاسفانه بیشتر این حملات موسسات آموزشی و مدارس را نشانه رفته و بیش از نیمی از مجروحین کودکان و زنان هستند و بیمارستان های ما وضعیت مناسبی برای ارائه خدمات درمانی به مصدومین ندارند و در حوزه تامین دارو و تجهیزات به شدت نیازمند کمک هستیم.

وی تاکید کرد: تقویت پایمردی مردم در ادامه دادن به مبارزات نیازمند حمایت و کمک های فوری کشورهای اسلامی از جمله ایران است  و باعث دلگرمی مردم خواهد شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در پایان گفت: مردم غزه نیازمند حمایت شما و دولت جمهوری اسلامی ایران است که بتوانیم  با کمک هم این غده سرطانی را ریشه کن کنیم.

در ادامه این نشست خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران نیز گفت: این بزرگ‌ترین جنایت در تاریخ معاصر است و مردم ما با شرایط سختی روبه‌رو هستند اما این شرایط سخت نتوانسته خللی بر اراده نیروهای مقاومت ایجاد کند.

وی با ارائه لیستی از داروها و تجهیزات مورد نیاز مردم غزه گفت: ما مطلع هستیم که همکاری شما با هلال احمر بسیار تنگاتنگ است و اعزام هیئت های پزشکی از سوی ایران و همچنین حمایتهای دارویی شما می تواند کمک موثری باشد و ما  انتظار داریم  دوستان وفاداری چون ایران در این شرایط مردم ما را تنها نگذارند.