به گزارش پارس ، مسعود ثقفی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه تا 18 تیرماه امسال 19 بازدید توسط بازرسان اداره کل ارزیابی و عملکرد شکایات اداره کل آموزش و پرورش تهران در سطح شهر از روند ثبت‌نام‌ها به عمل آمده است گفت: در این میان 105 مورد شکایت از طرف مردم وصول شد.

وی ادامه داد: فعال نبودن سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد)، مشکلات ثبت‌نام خارج از محدوده محل سکونت، عدم اطلاع‌رسانی به اولیاء درباره ثبت‌نام علی‌الخصوص در مدارس ابتدایی، عدم حضور مدیر مدرسه و همچنین دریافت وجه در هنگام ثبت‌نام به ترتیب بیشترین شکایت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران دریافت کمک‌های مردمی در هنگام ثبت‌نام تخلف محسوب می‌شود که شمار شکایات مردمی درباره آن در تهران به 22 مورد رسید.

ثقفی با بیان اینکه هر 22 مورد شکایت مطرح درباره دریافت وجه در هنگام ثبت‌نام مورد رسیدگی قرار گرفت و کلیه مبالغ به والدین بازگردانده شد گفت: این شکایات مربوط به مدارس دولتی بوده است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی برخورد با مدیران مدارس متخلف اظهار کرد: برخوردهایی که با مدیران مدارس صورت می‌پذیرد دارای مراحلی است. بر اساس موارد گزارش شده، تا کنون به ترتیب 61 مورد هدایت و راهنمایی، 85 مورد تذکر شفاهی، 53 مورد تذکر کتبی و درج در پرونده، 2 مورد لغو ابلاغ و اهاله پرونده به شورای نظارت به تناسب تخلفات اعمال شده است.

وی با اشاره به دو مورد لغو ابلاغ صورت پذیرفته گفت: دو تن از مدیران مدارس، تخلفاتی از گذشته داشتند و در هنگام ثبت‌نام نیز مرتکب تخلفاتی شده بودند که از سمت مدیریت مدرسه برکنار و جابه‌جا شدند.