به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر ، سردار حسین دقیقی گفت: برای این طرح که در قالب طرح توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح اجرا می شود در گام نخست ماهانه 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در گام بعدی در شش ماه آینده منابع این طرح به 600 میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی افزود: مرحله نخست این طرح از این ماه آغاز شده است و افراد واجد شرایط متقاضی دریافت این تسهیلات به طور میانگین تا 50 میلیون ریال تسهیلات در قالب وام های معیشتی دریافت می کنند.

سردار دقیقی با بیان اینکه منابع این طرح از محل حقوق بازنشستگان تامین می شود، گفت: بر اساس این طرح همه بازنشستگان می توانند از تسهیلات این طرح بهره مند شوند همچنین واگذاری سهام ارزشمند و مفید این طرح از دیگر مزایایی است که به بازنشستگان تعلق می گیرد.
وی افزود: در گام نخست این طرح، ماهانه به طور متوسط شش هزار نفر می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: این حجم پرداخت تسهیلات به بازنشستگان معادل 10 برابر تسهیلاتی است که در ماه های گذشته به افراد زیرپوشش پرداخت می شد.

به گفته سردار دقیقی 600 هزار بازنشسته زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح می توانند برای ثبت نامه در این طرح به دفاتر خدمات الکترونیکی ساتا مراجعه کنند.