به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر ، محسن نظافتی گفت: نخستین گروه زائران ایرانی فردا به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند و لیالی قدر را در کربلای معلی یا نجف اشرف خواهند بود.
وی با اشاره به توقف 15 روزه اعزام های عتبات از ابتدای ماه مبارک رمضان افزود: هم اکنون ستادهای خدمات رسانی به زائران در عراق فعال شده است.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعزام های عتبات فقط به صورت هوایی انجام خواهد شد، گفت: در روز اول اعزام ها500 زائر در قالب 12 کاروان با دو پرواز به عتبات عالیات اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه هزینه سفر به عتبات در مرحله جدید اعزام ها هشت تا ده درصد کاهش یافته است، افزود: این رقم در ایام ماه مبارک رمضان 16 تا 20 درصد است.
نظافتی با اشاره به اینکه اعزام های مرحله جدید از هشت ایستگاه پروازی در کشور به سمت نجف اشرف انجام خواهد شد، ادامه داد: در مرحله جدید اعزام های عتبات، زیارت کاظمین همچنان در برنامه سفر نیست و متقاضیان سه روز در کربلا و چهار روز در نجف یا بالعکس اقامت می کنند.
وی گفت: نخستین پروازهای دور جدید اعزام های عتبات، فردا از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران و فرودگاه کرمان انجام خواهد شد و تا چهارم مهر ادامه خواهد داشت.
نام نویسی متقاضیان در کاروان های مرحله جدید عتبات از دهم تیر ماه آغاز شده است و ثبت نام در کاروان ها همچنان ادامه دارد.