راهپیمایی روز ملی حجاب و عفاف در قم برگزار شد
قم - ایرنا - جمعی از مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم عصر روز شنبه همزمان با روز ملی حجاب برای دفاع و حمایت از این اصل مقدس و مورد تاکید اسلام و اولیای الهی راهپیمایی کردند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با عنوان ندای عصمت بر گزار شد علاوه بر قشرهای مردم برخی مسوولان و نمایندگان بیوت مراجع تقلید نیز حضور داشتند.

شرکت کنندگان پس از پایان مراسم معنوی ترتیل خوانی کلام الله مجید در شبستان امام (ره) حرم کریمه اهل بیت(س)، در مقابل درب شماره 8 این مکان مقدس تجمع و با طی نمودن مسیر خیابان ارم و حد فاصل حرم حضرت معصومه تا میدان شهدای قم، با سردادن شعارهایی حمایت و پشتیبانی خود از حجاب و عفاف را اعلام کردند.

مومنین روزه دار که تمثال رهبر معظم انقلاب و پلاکادرهایی حاوی مضامینی مرتبط با موضوع حجاب در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی مانند ˈالله اکبرˈ ˈلا اله الااللهˈ ˈبر هر زنی از فاطمه خطاب استˈ ˈرمز سرافرازی زن حجاب استˈ وˈ اصلاح این مملکت در پرتو حجاب استˈ مسیر یاد شده را طی کردند.

مردم روزه دار قم ضمن یادآوری تاکید خداوند در قرآن مبنی بر ضرورت رعایت حجاب و عفاف شعارهایی با عنوان ˈحکم صریح قرآن حجاب بانوان استˈ ˈترویج بی حجابی فتنه دشمنان استˈ را سر دادند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین با سردادن شعار ˈحکم صریح حجاب که آیت قران استˈ ˈ سنگر آزادگی برای بانوان استˈ و همچنین ˈاسوه و الگوی ما فاطمه و زینب استˈ خواستار الگو پذیری بانوان جامعه اسلامی از این بزرگان به عنوان بهترین اسوه های تقوا و پارسایی شدند.

این مراسم با قرائت قطعنامه ای پایان یافت.

21 تیر ماه به مناسبت سالگرد کشتار مردم مشهد به دست رژیم منحوس پهلوی در سال 1314 هجری شمسی به عنوان روز ملی حجاب و غفاف نامگذاری شده است.