به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار مؤمنی رئیس پلیس راهور کشور در ادامه مراسم دیدار از پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص پارکبان‌ها، اظهار داشت: در نیم ساعت اول توقف در مکان‌هایی که محدودیت توقف دارد یا حوزه کارت‌خوانی به صورت رایگان است و بعد از نیم ساعت مقررات اعمال می‌شود و اگر در مکان‌هایی این امکان فراهم نشود که نیم ساعت توقف مشخص شود، کلا اعمال قانون صورت نمی‌گیرد.

سردار مؤمنی ادامه داد: موضوع دیگر موتورسیکلت‌ها هستند که برای کسب و کار و جابجایی از آن استفاده می‌شود که ۴ اولویت در خصوص موتورسیکلت‌ها در دستور جدی کار ما قرار دارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تردد بدون کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، عبور از مسیرهای ممنوع و مقابل و عبور از پیاده‌روها توسط موتورسیکلت‌ها در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد علت تامه تصادفات منجر به فوت راکبین موتورسیکلت ضربه به سر است.

پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد:‌ طی چند سال گذشته هم تصادفات و هم فوت ناشی از حوادث رانندگی کمتر شده اما همچنان حدود ۲۳ درصد فوتی‌ها مربوط به راکبین موتورسیکلت‌هاست.

وی به اولویت‌های سال ۹۳ در کلانشهرها از جمله تهران اشاره داشت و گفت: نظارت هوشمند پلیس از جمله اولویت‌های ماست.

وی افزود: ۳۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به سیستم کاملا هوشمند مجهز می‌شوند و این سیستم هوشمند هم در سرعت، دقت و صحت نظارت می‌افزاید.

سردار مؤمنی از موضوعات دیگر را موضوع آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچ اتفاقی در این مورد نیفتاده و اگر در زمستان دچار سکون هوا و وارونگی شویم، باز هم با آلودگی هوا مواجه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متاسفانه هنوز خودرو با استاندارد یورو ۲ تولید می‌شود.

وی افزود: یکی از کارهایی که از هم اینک باید اجرا کنیم، این است که حلقه سومی را تشکیل دهیم؛ حلقه اول محدوده طرح ترافیک، حلقه دوم محدوده زوج و فرد و حلقه سوم حلقه اضطرار آلودگی و گرد و غبار است که باید به صورت کاملا هوشمند مدیریت و اجرایی شود.

وی ادامه داد: این محدوده اضطرار باید چهار پنجم تهران را در بر گیرد تا در مواقع آلودگی هوا از آن سیستم استفاده کنیم. چرا که زوج و فرد نه عملی و نه مؤثر است.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: این دستور سازمانی برای کل کشور صادر شده و تا پایان ماه مبارک ابلاغ می‌شود.