به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، در مطلب ترفنهای شبانه امشب با راهکارهايي ساده براي بالا بردن امنيت رايانه تان آشنا مي شويد.

از سيستم عامل هاي اصل (اورجينال) و به روز شده استفاده کنيد: هنگام خريد يک لپ تاپ جديد دقت کنيد که حتما نسخه ويندوز اصل روي آن وجود داشته باشد؛ همچنين با تنظيم سيستم عامل روي به روزرساني خودکار مي توانيد از به روز شدن به موقع سيستم خود مطمئن شويد.

درايوهاي سخت افزاري را به روز کنيد: سيستم عامل و آنتي ويروس بايد در رايانه اي بدون اشکال فني کار کند تا همه چيز به درستي پيش برود. اگر درايور سخت افزاري معيوب باشد، دستگاه به درستي سيستم عامل را اجرا نخواهد کرد و علاوه بر کندي سرعت، باعث بد اجرا شدن نرم افزارهاي ديگر (به ويژه برنامه هاي امنيتي) خواهد شد. به همين دليل هر چند وقت يک بار به سايت سازندگان سخت افزارهاي خود سري بزنيد و اگر آپديتي براي آن ها معرفي شده بود، دريافت کنيد.

از صحيح بودن تاريخ سيستم خود مطمئن شويد: بيشتر نرم افزارها از جمله برنامه هاي امنيتي و مرورگرهاي اينترنتي براي کنترل مجوزهاي امنيتي خود به تاريخ و زمان سيستم عامل رجوع مي کنند؛ به همين دليل حتما دقت کنيد تاريخ سيستم و منطقه زماني خود را کنترل کنيد تا در اين امر خللي وارد نشود./خراسان