پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حجت الاسلام والمسلمين شهاب مرادي در آستانه فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در  یادداشتی تحت عنوان «مادر مهربان همه ما!» نوشته است: هر سال روز دهم رمضان سالروز وفت حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها هر مسلمانی دخترش را با نام مبارک خدیجه صدا کند؛ فقط یک روز و در آن روز هر دختری نام خودش را برای یک روز خدیجه بگذارد و به این نام مباهات کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، متن كامل يادداشت وي به اين شرح است:

خن از یک نام غریب است؛ نامی که بین اسامی دختران ایرانی هر روز کمتر می‌شود؛ نام یک مادر، مادر مهربان همه ما. همیشه برایم این «غربت» عجیب بوده! زیرا اسباب شهرت و محبوبیت تماما در او و تاریخچه زندگی‌اش جمع است؛ اما کوتاهی ما و شاید عوامل تاریخی دیگری باعث شده او را در حد شأنش تجلیل نکنیم و بین مسلمین آنطور که شایسته حق اوست تکریم نشود.

کسی که نزد خدا و پیامبر اعظم از اهمیت و مرتبتی خاص و والا برخوردار بود؛ خانمی بزرگوار که رسول خدا برای وفات او به جای روز عزا، «سال حزن و غم» اعلام کرد؛ عام الحزن! او قبل از ازدواج خانمی ثروتمند، با شکوه و فخامت و جلال بود و بسیار زیبا و گرامی؛ او را اهل مکه ملکه عرب نامیده بودند و به جهت نجابت و عظمتش مورد احترام همگان بود.

او اولین همسر پیامبر خداست و اولین زن مسلمان و اولین نمازگزار در اسلام. او در تصدیق و تایید نبوت رسول خدا در حمایت و فداکاری برای اسلام لحظه‌ای کوتاهی نکرد. او وفادارترین یاور و آرامبخش‌ترین حامی رسول خدا بود. او سخاوتمندترین پشتیبان و عاشق‌ترین معشوق برای همسرش محمد مصطفی(ص) بود. او مادر فرزندان رسول خداست؛ مادر فاطمه اطهر.

او در ایمانش به خدا و رسول ثابت‌قدم و پاکباز بود. رسول خدا فقط او و سه زن الهی را در زمره زنان برگزیده عالمین معرفی کرد و بین تمام زنان خلقت، خدیجه کبری و دخترش فاطمه زهرا و آسیه و مریم را «انسان کامل» نامید. او در تمام مکارم اخلاق بی‌همتا بود. لذا بارها بعد از وفات خدیجه ـ حتی به همسران خود ـ می‌فرمود: خدیجه و أینَ مثلُ خدیجه؟

و یک فراخوان متفاوت!

هر سال روز دهم رمضان سالروز وفت حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها هر مسلمانی دخترش را با نام مبارک خدیجه صدا کند؛ فقط یک روز و در آن روز هر دختری نام خودش را برای یک روز خدیجه بگذارد و به این نام مباهات کند؛ تاکید می‌شود فقط برای یک روز (یعنی سه‌شنبه 17 تیرماه سال 93).