به گزارش پارس به نقل از فارس، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست با رئیس دانشگاه آزاد پیرامون بخشنامه عفاف و حجاب این دانشگاه خبر داد.


حجت‌الله درویش‌پور نماینده مردم ایزه و باغ‌ملک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

وی اضافه کرد: جلسه امروز پیرامون بخشنامه‌ای بود که اخیراً حراست دانشگاه آزاد صادر کرده مبنی بر اینتکه حراست حق دخالت در مسائل عفاف و حجاب را ندارد، و چون این موضوع یک بحث تخصصی است به بخش فرهنگی دانشگاه آزاد واگذار شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت: به دلیل این بخشنامه کمیسیون از آقای میرزاده و مسئولین فرهنگی و حراست دانشگاه برای حضور در جلسه امروز دعوت کرده بود؛ آنها نیز با حضور در جمع اعضاء گفتند که بخشنامه ما بی‌توجهی به حجاب و عفاف نیست و در واقع تغییر متولی اجرای آن را مد نظر دارد.

درویش‌پور ادامه داد: اعضای کمیسیون از اظهارات آقای میرزاده قانع شدند البته دلیل قانع شدن اعضاء این بود که رئیس دانشگاه آزاد تأکید داشت که آنها به دنبال اصلاح روند هستند و به همین دلیل متولی عفاف و حجاب را تغییر دادند.

در همین زمینه قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با فارس، گفت: مسئولین دانشگاه آزاد در جلسه امروز تأکید داشتند که ما قصد مقابله با عفاف و حجاب را نداریم البته اعضای کمیسیون هم از مجموع اظهارات دریافتند که دانشگاه آزاد نیت بدی در زمینه صدور این بخشنامه نداشته است.

وی افزود: آقای میرزاده وعده انجام اقدامات بزرگ در زمینه عفاف و حجاب را داد و اعضاء نیز در مورد بخشنامه در برخی جزئیات انتقاد داشتند؛ البته آقای میرزاده تاکید داشت که درباره این بخشنامه هم دخیل بوده و هم نبوده است.