به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نهاوندیان با بیان اینکه "اقتصاد شکوفا و سالم قطعاً زمینه پیدایش چنین پدیده‌هایی (جرائم غیرعمد) را کمتر می‌کند"، ادامه داد: وظیفه اصلی دولت هم باید اصلاحات ساختاری و ایجاد رشد پایدار باشد. امیدوارم که دولت با عنایات الهی و با همت مردم موفق شود کارهای اساسی خودش را انجام دهد.

نهاوندیان با بیان اینکه "دولت در زمینه دیه معسرین وظیفه‌ای بر عهده دارد"، گفت: دولت توانسته در بودجه امسال رقم ۴۰۰ میلیارد ریال را برای این موضوع در مجلس تصویب کند. تا دو - سه ماه اول وضع درآمدهای خزانه خیلی مساعد نیست و میزان سه دوازدهم مصوب معمولا تحقق پیدا نمی‌کند؛ بر این اساس و مطابق گزارشی که تا تاریخ اول تیرماه به من ارائه شد، برای این ردیف اعتبار ۵۲ میلیارد ریال (معادل ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) پرداختی خزانه بوده که ان‌شاءالله با هماهنگی وزارت دادگستری و ستاد دیه بتوانیم با این بودجه قدری مشکل‌گشایی کنیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: دولت وظیفه خود را در بودجه گذاشته و این امر تصویب شده و ان‌شاءالله نهایت تلاشمان را برای تصویب صدرصدی این بودجه خواهیم کرد زیرا در سال گذشته توفیق زیادی در این زمینه حاصل نشده بود.

نهاوندیان در پایان، اختصاص مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان از سوی رئیس‌جمهور برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری اعلام کرد که با اصرار مجری برنامه، وی این مبلغ را به ۱۷۰ میلیون تومان افزایش داد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه میدان خدمت جدیدی به روی مردم گشوده شده است تا وقتی خانواده زندانیان از انجام برخی وظایف خود بازمی‌مانند، مردم به کمک آنها بروند و دو خانواده را از گرفتاری نجات دهند.

وی با بیان اینکه "من حداقل سه بار تاکنون در این جشن‌ها شرکت کرده‌ام"، افزود: سال‌هاست که در جریان این اقدام خوب و خداپسندانه هستم و از تمام خیرینی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تقدیر می‌کنم.

نهاوندیان با اشاره به اینکه "ماه رمضان ماه شکوفایی و طراوت کارهای عبادی است"، گفت: از خانواده‌هایی که توانایی کمک به زندانیان را دارند می‌خواهیم تا در این امر خداپسندانه شرکت کنند. البته در همین حال دولت نیز وظیفه دارد به کارهای ریشه‌ای بپردازد و ساختارهای اقتصاد کشور را بهبود ببخشد و در جهت توسعه رشد پایدار قدم بردارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: دولت در کنار این دو وظیفه، نقش مشوق برای بهتر برگزار شدن اینگونه جشن‌ها را نیز دارد و به همین دلیل امسال در بودجه رقم خوبی برای این موضوع پیش‌بینی شد. از ۴۰ میلیارد تومان بودجه‌ای که در دولت برای این موضوع به تصویب رسیده است در سه ماهه اول حدود ۵.۲ میلیارد تومان پرداخت شده است که امیدواریم تا پایان سال مابقی آن نیز پرداخت شود.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت که اینگونه اقدامات خداپسندانه در نزد خدا از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هم یک زندانی آزاد می‌شود و هم خانواده او از گزند بسیاری از مشکلات حفظ و مصون می‌ماند.