به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به بارش شدید باران در دو روز گذشته و وقوع سیل در ۴ استان کشور گفت: امدادگران در دو روز گذشته به ۳۰۰ نفر از هموطنان امدادرسانی کردند.
پیرحسین کولیوند با اشاره به فعالیت ۱۱ تیم امدادی شامل ۴۳ نیروی امدادی و عملیاتی در استانهای آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان و فارس گفت: شهرستان های تکاب، بانه، طغیان رودخانه سورن، بیجار، ماهنشان مهاباد، یاسوج، خدابنده و داراب از جمله مناطق متاثر از سیل بودند.
رئیس سازمان امداد و نجات با تاکید بر آسیب ۹ روستا و مناطق عشایرنشین داراب گفت: در این مدت امدادرسانی به ۳۰۰ نفر و تخلیه آب ۵۰ منزل مسکونی توسط امدادگران انجام شد. توزیع ۲۵۰ قوطی کنسروجات و ۱۲۰ تخته پتو، از دیگر اقدامات انجام شده از سوی امدادگران بوده است.

خسارت به تاسیسات راه آهن آذرشهر
فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از جاری شدن سیل در این شهرستان و وارد آمدن خسارت به تعدادی از روستاهای تابعه و تلف شدن 150 راس گوسفند و تاسیسات ریلی راه‌آهن خبر داد.
سیدلطیف حسینی به خبرنگاران گفت: شب گذشته بارش شدید باران و تگرگ همراه با طوفان در شهرستان آذرشهر موجب جاری شدن سیل شد. در این حادثه بر اثر ریزش سنگ و گل و لای از تپه‌های اطراف، جاده مواصلاتی آذرشهر به طرف عجب‌شیر و بالعکس مسدود و پل تردد مسیر آب تخریب و به تاسیسات زیر بنایی راه‌آهن خسارتی وارد آمد.
به گفته حسینی، بارش شدید باران در این شهرستان به تعدادی از مزارع روستاهای اطراف خسارت وارد کرده و 150 راس از گوسفندان روستاییان را تلف کرد ولی خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
فرمانده انتظامی آذرشهر گفت: از صبح امروز نیروهای امدادی به همراه عوامل نیروی انتظامی شهرستان آذرشهر و نیروهای پلیس راه بناب ـ آذرشهر با حضور در محور آذرشهر ـ عجب‌شیر نسبت به کنترل عبور و مرور خودروها و تسهیل ترافیک اقدام کردند.
وی گفت: ریاست اداره کل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان آذرشهر و بخشدار مرکزی و رییس راه‌آهن استان با حضور در محل حادثه از شرایط به وجود آمده و جو حاکم بر منطقه بازدید کردند تا میزان خسارت‌های به وجود آمده را ارزیابی کنند.
حسینی از ساکنان منطقه سیل زده خواست تا در روزهای آینده از قرار دادن احشام در مسیر جاری شدن سیل و نیز بردن احشام به نقاط کوهستانی هنگام بارش‌های رگباری به منظور در امان ماندن از خطرهای سیلاب و تگرگ خودداری کنند.

جاری شدن سیل به 7 روستای تکاب خسارت وارد کرد
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: شب گذشته بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل به هفت روستای شهرستان تکاب خسارت وارد شد.
جابر ثوابی گفت: امدادگران در اسرع وقت در قالب سه تیم عملیاتی متشکل از 90 امدادگر از شهرستان تکاب در مناطق سیل‌زده حضور یافته و نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل سبب گرفتگی بسیاری از راه‌های ارتباطی شد که با تلاش مسئولان راهداری و امدادگران هلال‌احمر بازگشایی شد.
ثوابی گفت: جاری شدن سیل باعث آبگرفتگی تعداد 25 خانوار تکابی شد که با امدادرسانی امدادگران آب تمام خانه‌ها تخلیه شد. به دلیل جاری شدن سیل گزارشی مبنی بر خسارت وارد شده به زمین‌های کشاورزی و محصولات باغی مخابره نشده است. اما پس از برآورد خسارت وارده به محصولات باغی و کشاورزی، میزان خسارت توسط مسئولان اعلام خواهد شد.