عبدالرسول عمادی در  گفتگو با مهر درباره تعداد قبولی های امتحانات خرداد ماه افزود: پرونده نتایج امتحانات خرداد ماه بسته شد و در نتایج اعلام شده 80 درصد از دانش آموزان نمره قبولی را کسب کرده اند.

وی افزود: دانش آموزانی که موفق به دریافت نمره قبولی نشده اند، می توانند در امتحانات نهایی شهریور ماه شرکت کنند که زمان آن هنوز اعلام نشده است و پس از تصویب در کمیته مستندسازی زمان آن را متعاقبا ارسال می کنیم.

عمادی همچنین با اشاره به برگزاری کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در رتبه های کنکور گفت: امسال نیز همانند گذشته تاثیر سوابق تحصیلی 25 درصد است. تنها تفاوت ایجاد شده آن است که  تاثیر سوابق تحصیلی امسال مثبت و منفی بوده است.

وی توضیح داد: تاثیر مثبت و منفی یعنی اینکه سوابق تحصیلی می تواند به کاهش یا افزایش رتبه داوطلب منجر شود اما در سال گذشته تاثیر 25 درصدی صرفاً مثبت بوده است.

به گفته عمادی، بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو ظرف مدت 5 سال آینده امتحانات نهایی باید به پایه اول، دوم و سوم متوسطه تسری یابد اما هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا امتحانات نهایی در تمام دروس برگزار شود یا صرفاً برای برخی از دروس امتحان نهایی داشته باشیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: تا 5 سال آینده 85 درصد از پذیرش دانشگاهها بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.