به گزارش پارس به نقل از مهر، آتش سوزی گسترده در منابع طبیعی بخش بلورد شهرستان سیرجان در جنوب غرب استان کرمان آخرین مورد از آتش سوزی های پی در پی است که این روزها به جان طبیعت استان کرمان افتاده است.

منطقه بلورد از مناطق گردشگری استان کرمان محسوب می شود و به نظر می رسد دلیل اصلی بروز آتش سوزی در بلورد نیز سهل انگاری گردشگران بوده است.

معاون منابع طبیعی سیرجان در گفتگو با مهر در این خصوص گفت: ماموران یگان حفاظت شب گذشته گزارشی از آتش سوزی در مراتع و جنگلهای بخش بلورد دریافت کردند که بلافاصله در محل حاضر و اطفاء حریق را آغاز کردند.

مهران میرشاهی افزود: به دلیل گستردگی آتش سوزی  مجبور شدیم از شهرستانهای بافت، بردسیر و شهربابک نیز درخواست کمک کنیم و در نهایت پس از ساعتها تلاش آتش خاموش شد اما میزان قابل توجهی از مراتع و پوشش گیاهی از بین رفت.

وی خشکسالی و آتش افروزی گردشگران را دلیل اصلی بروز آتش سوزی در محیط زیست استان کرمان اعلام کرد.

وی گفت: از گردشگران می خواهیم در صورت حضور در طبیعت مراقبتهای لازم را انجام دهند تا شاهد بروز چنین آتش سوزی هایی نباشیم.

از ابتدای فصل تابستان در جنگلها و مراتع فاریاب، عنبرآباد، بافت، رابر، جیرفت و شهربابک شاهد بروز آتش سوزی ها متوالی و خسارت چشمگیر به طبیعت استان کرمان بوده ایم.