به گزارش پارس، ایبنا گزارش داد: جوانان و نسل جدید گرایش زیادی به تکنولوژی، تبلت و گوشی های هوشمند پیدا کرده‌اند تا خود را همچنان سرگرم نگه دارند اما به پر کردن اوقات فراغت با مطالعه و خواندن خیلی اهمیت نمی‌دهند.


بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط موسسه امریکایی The American Time Use Survey رده سنی 15 الی 19 سال در ایام تعطیلات به طور متوسط روزانه فقط 4 دقیقه از وقت خود را صرف خواندن کتاب و مطالعه می‌کنند و این در حالی است که 52 دقیقه از وقت خود را در یک روز پای کامپیوتر می‌گذرانند.

این گزارش نشان می‌دهد 4 دقیقه وقت برای بلعیدن ادبیات زمان زیادی نیست و تصور کنید با این میزان وقت، یک سال و نیم زمان لازم است تا نیمی از رمان سهره خانم دونا تارت خوانده شود.

جالب اینکه رده سنی 24 الی 34 سال در تعطیلات آخر هفته و سایر تعطیلات که فرصت مناسبی برای خواندن است به طور متوسط 8 دقیقه و رده سنی 20 الی 24 سال نیز 10 دقیقه وقت صرف خواندن کتاب می‌کنند.
 

آمریکایی‌ها در روز چقدر کتاب می‌خوانند؟

این گزارش همچنین نشان می‌دهد افراد بالای 75 سال نیز روزانه 1 ساعت وقت صرف خواندن کتاب می‌کنند. همان طور که می دانید برای این گروه سنی روزگاری کتاب خواندن تنها سرگرمی بود و حالا روزی یک ساعت چندان تعجب آور نیست.

جالب اینجاست که نسل جدید میزان استفاده از وقت خود پای کامپیوتر و پلتفرم‌های کامپیوتری را در مقایسه با خواندن کتاب افزایش داده است. گفتنی‌است پلتفورم کامپیوتری در تعاریف موسسه تحقیقاتی ATUS هر نوع گیم، اپلیکیشن، وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب، اینستاگرام، اسنپ چت در کنار راههای جدید دیدن فیلم و تلویزیون آورده شده است.