به گزارش پارس، سید تقی سهرابی در گفتگو با مهر درباره خبرهای تایید نشده از توقف پخش سریال «ستایش 2» با دستور عزت الله ضرغامی رییس صداوسیما به دلیل کیفیت پایین اثر گفت: این موضوع را تایید نمی‌کنم.

 

وی همچنین درباره کیفیت پایین پخش مستقیم گزارش فوتبال ایران و آرژانتین در جام جهانی برزیل در نیمه نخست که در نهایت به باعث شد در نیمه دوم گزارش از تهران و به شکل استودیویی دنبال شود، عنوان کرد: به دلیل اینکه پخش این بازی‌ها از طریق ماهواره است چنین مشکلاتی بوجود می‌آید، اتفاقی فنی رخ می‌دهد و سیستم‌های ما هنگ می‌کنند که این مشکلات در حوزه فنی کاملا طبیعی است.

سهرابی بیان کرد: در بحث ارتباط مستقیم و ارتباط رسانی ماهواره‌ای چنین مسایلی پیش می‌آید. به طور مثال یکی دیگر از مشکلات ما در شب گزارش مسابقه فوتبال ایران و آرژانتین این بود که صدا و تصویر هماهنگ نبود اما تلاش صداوسیما این بود که خیلی سریع مشکلات را حل کند. به‌هرحال اینها حوادث غیرمترقبه‌ای است و بعضی مسایل خارج از خواسته ما رخ می‌دهد. همانطور که گفتم تلاش رسانه جلب رضایت مخاطبان است، تاکنون هم مخاطبان رضایت خود را از پخش مسابقات اعلام کرده‌اند و طبیعتا تلاش ما این است که در بازی های بعدی این مشکلات رفع شود.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما همچنین درباره شبکه جدیدی که به عنوان شبکه بیست و سوم تلویزیون و برای پخش «اچ دی» در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: گذر از آنالوگ به دیجیتال یکی از پروژه‌های موفق صداوسیما بود که در این یک دهه مراحل خوبی را پشت سر گذاشت. این یک شبکه آزمایشی است که همکاران فنی تلاش دارند هم به این طریق برنامه‌های خود را تست بزنند و هم کیفیت‌سنجی کنند و بعد از پخش بازی‌ها درباره حضور و ادامه پیدا کردن این شبکه تصمیم گرفته می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: فعلا تصمیم بر این است که مسابقات ورزشی با کیفیت «اچ‌دی» به مخاطب ارایه شود و خوشبختانه علی‌رغم اینکه هیچ‌گونه تبلیغاتی برای این شبکه انجام نشد اما میزان استقبال و رضایت بالا بود. با این حال امکان ادامه ساختار «آچ‌دی» هزینه‌بر است و هم پخش چنین برنامه‌هایی از تولید تا پخش نیاز به امکانات، تجهیزات و دوربین و استودیوی مناسب دارد.

«ستایش 2» به کارگردانی سعید سلطانی و با ایفای نقش بازیگرانی چون داریوش ارجمند، نرگس محمدی، مهدی سلوکی، سیما تیرانداز، رامسین کبریتی و... جمعه شب‌ها روی آنتن شبکهٔ سه سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌رود.

داستان سریال درباره زنی به نام ستایش است که سال ها پیش در اختلاف با پدر همسرش، با فرزندانش از تهران مهاجرت کرده ولی پس از سال ها اتفاقات زندگی او را دوباره مقابل پدر همسرش قرار می دهد و ...