به گزارش پارس ؛ محسن علیمردانی در گفت و گو با شریان نیوز با تاکید بر اینکه ارزیابی دستگاه های دولتی و نظر دادن در مورد آنها علمی نیست گفت: باید روی عملکرد دستگاههای دولتی ارزشیابی دقیقی شده باشد و بدانیم واقعا چه کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه برای مقایسه دستگاهها باید ببینیم نسبت به سال قبل خودش و به بقیه دستگاه ها چطور بوده است گفت: باید ببینیم از آن دستگاه شکایت می شود یا نمی شود، مردم از آن رضایت دارند یا ندارند وسپس نظر بدهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه معمولا داشته های دولتی را بیشتر به حاشیه می دهیم گفت: امروزه درصد بسیار بالایی از هزینه های نظام به مسایل غیر اصلی تخصیص داده می شود که الان به 80 درصد رسیده است.

وی با انتقاد از اینکه دولت بیشترین هزینه های جاری را دارد گفت: بر اساس بودجه، حقوق کارمندان و کمک هزینه های کارمندی و خریدهایی که داریم،بخش قابل توجهی از هزینه های کشور را به خود اختصاص می دهد. به نوعی که 20 درصد از هزینه های مملکت و منابع مالی ما به کارهای عمرانی اختصاص پیدا می کند و بقیه موارد یعنی 80 درصد درآمد کشور را خرج کارمندان و حقوق آنها می کنیم.

علیمردانی با اشاره به اینکه لوازم اداری و هزینه های مرتبط با حمل و نقل و دیگر موارد را ذکر نمی کنم گفت: متاسفانه به قدری مملکت را گران اداره می کنیم که حد ندارد.

وی با اشاره به اهمیت سازمانهایی مانند بهزیستی برای کمک به محرومان گفت: در این سازمانها نیز به قدری هزینه حقوق کارکنان بالاست که شاید بتوانیم ادعا کنیم 50 درصد از بودجه 100 درصدی سازمان بهزیستی صرف کمک به نیازمندان می شود و 50 درصد بقیه صرف هزینه های کارمندان می شود.

نماینده زنجان با اعلام اینکه هزینه های ادارات دولتی بسیار بسیار بیشتر از این آمار و ارقامی است که می گویم گفت: شاید 10 درصد هزینه دستمزد کارکنان طبیعی باشد، منتهی اینکه 80 درصد پول مملکت و منابع مالی را به هزینه های مربوط به کارکنان بدهیم، چه معنایی دارد و مگر این کارمندان چه کار می خواهند بکنند؟

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت و سیاست گذاران و متولیان باید نسبت به استفاده از نیروی انسانی عوض بشود گفت: اگر اینطوری کشور را اداره کنیم، نه تنها مطلوب و مناسب نیست، بلکه زیان آور است و برای آینده مشکل آفرین می شود.

علیمردانی با ابراز تاسف از اینکه اقتصاد کشور را مطلق دولتی کرده ایم گفت: متاسفانه مردم را عادت داده ایم که از دولت پول بگیرند و به عبارت بهتر دولت همه را اداره کند و این درست نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از آمار فارغ التحصیلان بیکار گفت: این همه مهندس و افراد تحصیل کرده از دانشگاهها خارج می شوند و خیلی از آنها هم بیکارند. زیرا همه منتظر هستند به محض آنکه از دانشگاه بیرون میروند، پشت میز یک دستگاه دولتی بنشینند.