به گزارش پارس  به نقل فارس ، با توجه به درخواست‌های مکرر مردم شهرستان‌ ورامین نخستین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران در مورد متروی این شهرستان برگزار شد و این نشست مصوباتی را به‌همراه داشت که از آن میان می‌توان به مسیر ۱۱.۵ کیلومتری متروی ورامین از زیرزمین و مهلت یک هفته‌ای به شرکت مترو برای مطالعات این طرح اشاره کرد.

خبرگزاری فارس به‌ واسطه اهمیت داشتن این موضوع برای مردم ورامین اقدام به انتشار مصوبات نخستین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران در مورد متروی ورامین کرد تا مردم پیش از پیش در جریان تصمیمات این نشست قرار بگیرند و برای تسریع در تحقق خواسته خود دعاگوی مسئولان خدوم باشند که در ادامه متن این صورتجلسه را با هم می‌خوانیم.

این گزارش حاکی است، نخستین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران پیرو دعوتنامه شماره ۱۴۰۱۰/۴/۹۳ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با حضور کلیه مدعوین در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل مطرح و مصوب شد.

منوچهر ثنایی موحد، مشاور معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در ابتدا با توجه به حساسیت موضوع و پیگیری جدی و رفع موانع موجود و همچنین دستیابی به یک راه حل عملی و جلوگیری از تأخیر بیش از حد عملیات اجرایی پروژه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال مطالبی را عنوان کرد.

مشاور طرح (شرکت آمود راه) در ادامه توضیحاتی را به صورت پاورپوینت ارائه کرد و عنوان شد که در حدود ۶۳ درصد از کاربری‌ها به‌صورت مسکونی و فضای سبز در مجاورت مسیر ریلی قرار دارند که از لحاظ ضوابط سازمان محیط زیست این امر دارای اشکال است و مطابق طرح تفصیلی مصوب خروج خط راه آهن و انتقال آن به ضلع غربی ورامین را اجتناب ناپذیر دانستند. که با اجرای این موضوع ضمن کاهش چشمگیر هزینه‌های مربوط به تملک و آزادسازی و ...، ترافیک شهر ورامین نیز تسهیل می‌شود.

مشاور شرکت مترو تهران در ادامه به تعدادی از اعداد و ارقام و نقشه‌ها ایراداتی را وارد کرد که پس از بحث و بررسی فراوان در ارتباط با اجرای زیرزمینی یا رو زمینی پروژه، گاباری مورد نیاز، فواصل ایستگاه‌ها، طول تقاطع های رازی و ۱۵ خرداد و ...، لرزه‌های حاصل از حرکت قطارها، شعاع قوس و سرعت حرکت قطارها، زمین مورد نیاز برای ایستگاه‌های مورد نیاز و ... و توضیحات محسن خوانساری، فرماندار شهرستان ورامین و علی حیدریان شهردار ورامین و سایر مدعوین مطرح کردند که در پایان مراتب ذیل تصمیم‌گیری شد.

مصوبات این نشست به شرح زیر است:

مقرر شد: شرکت متروی تهران، مطالعات کامل انجام شده (شامل: مشخصات ناوگان، ریل، کنترل و مخابرات و علامت دهی، زیرسازی و روسازی، انرژی، تعمیرگاه و دپو، پارکینگ و ...) و مصوبات مربوطه در خصوص مسیر متروی تهران ـ ورامین‌ ـ پیشوا را به دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استان برای اقدامات بعدی ارائه کند.

مقرر شد: شرکت متروی تهران، نقشه‌های اجرایی تقاطع امام رضا (ع) را ضمن تطبیق با طرح تفصیلی مصوب شهر ورامین ظرف مدت ۱۰ روز به شهرداری ورامین تحویل و یک نسخه از آن را به دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران ارسال کند.

با توجه به خواسته شهروندان ورامین و طرح جامع آن شهر و نظر به رأی‌گیری به عمل آمده به اتفاق آراء حاضر در جلسه مقرر شد: مسیر متروی تهران ـ ورامین ـ پیشوا برای گذر از شهر ورامین (با مسافت حدود ۱۱.۵ کیلومتری داخل بافت شهری) به صورت زیرزمینی و مطابق با طرح تفصیلی احداث شود و در این ارتباط مطالعات شرکت متروی تهران حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ صورتجلسه به دبیرخانه شورای همتا ارسال کند تا پس از تصویب در شورای همتا به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور برای اقدامات بعدی ارسال شود.