به گزارش پارس به نقل از شریان نیوز؛ اوایل سال جاری یکی از واحدهای دانشگاه آزاد، در واکنش به خبر شریان «گرفتن عروسی در واحد دانشگاه آزاد آن هم در ایام فاطمیه» رسانه های خبری ، امیدیه در جوابیه ای نه تنها گرفتن مراسم عروسی در آن واحد آن هم در ایام فاطمیه را تایید کرد، بلکه حراست این دانشگاه نصب دوربین مدار بسته در کلاس‌ها و دانشکده‌ها این دانشگاه را نیز به دستور سازمان مرکزی خواند.در جوابیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه آمده است:

«در دانشگاه آزاد اسلامی کلیه فعالیت‌ها به خصوص فعالیت‌های مالی که بسیار حساس می‌باشد تحت نظر حسابرسان و بازرسان استانی و سازمانی می‌باشد و هیچ گونه فعالیتی بدون اخذ مجوز سازمانی امکان پذیر نمی‌باشد و مواردی مانند نصب دوربین‌های مدار بسته قطعاً نادرست و فاقد هرگونه سند و مدرک معتبری می‌باشد. لازم به ذکر است این دانشگاه با مجوزهای سازمانی و موافقت حراست سازمان مرکزی دانشگاه اقدام به نصب دوربین‌های مدار بسته نموده است.»

یک هفته بعد از جوابیه دانشگاه مذکور به شریان که نصب دوربین را با مجوز حراست سازمان مرکزی خوانده بود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه ممنوعیت تجسس در حریم خصوصی را صادر کرد. علیرضا مصدق مدیرکل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ممنوع بودن هر گونه تجسس در امور شخصی دیگران، گفت: دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبق موازین شرعی، قانونی و اخلاقی بخشنامه ای را با هدف حفظ کرامت افراد در خانواده بزرگ دانشگاه صادر کرده که در آن ممنوعیت تجسس در امور شخصی و حریم خصوصی افراد را مورد تاکید قرار داده است.

اما نصب دوربین در کلاس ها و آزامایشگاه ، تنها مورد عجیب این دانشگاه نبود. موضوع شگفت آور دیگری در این واحد دانشگاهی که توسط رئیس حراست به رویه ای تبدیل شده است ، تعقیب دختران دانشجو توسط پیرمردی معروف به "سید" است. این کارمند حراست که نگهبان خوابگاه ها نیز است به دستور رئیس حراست دانشگاه مذکور، همواره با موتور پشت سرویس ایاب و ذهاب دختران دانشجو حرکت می کند و هر دانشجویی که در مکانی غیر از خوابگاه پیاده شود، گزارشش را به رئیس حراست می دهد. در حال حاضر دانشجویان دختر این واحد دانشگاهی ، همگی "سید" را می شناسند. خاطرات "سید" از تعقیب و گریزهایش، می تواند رمانی با موضوع طنز باشد در عین حالی که این طنز،طنز تلخی است .

سارا، دختر دانشجویی که از خبرنگار شریان می خواهد نام کاملش را در گزارش ننویسد می گوید:هر وقت سرویس دانشگاه حرکت بکنه، سید هم سوار موتورش می شه و دنبال سرویس راه می افته. هر دختری که جایی غیر از خوابگاه پیاده بشه میاد سوال پیچش می کنه و اسمش رو می پرسه. تازه این چیزی نیست ، بیشتر خوابگاه ها چند طبقه هستند و به محضی که پنجره اتاق مان را باز کنیم تا کمی هوای اتاق عوض شود نگهبان دم در زنگ می زند و می گوید پنجره را ببندید، سرتان را درد نیاورم اینجا بیشتر از اینکه درس بخوانیم به شعورمان توهین می شود .

مریم دانشجوی رشته حسابداری است او می گوید؛ اینجا سنگ ها را گرفته اند و سگ ها را ول کرده، ما نمی توانیم بعد از ساعت یازده شب به آشپزخانه برویم، ساعت یازده درِ اتاق ها را می بندند تا به حیاط نرویم، ببخشید اگر دستشویی داشته باشیم باید اول به سرپرست خوابگاه بگوییم تا در را باز کند و اجازه دهد برویم. تا چیزی می گوییم رئیس حراست ما را احضار می کند و سر یه صندلی روبرویش می نشاند و شروع به بازجویی می کند،بخدا شوخی نمی کنم بازجویی می کند .

دختر دانشجوی سوم وسط صحبت های مریم می پرد و می گوید:این دانشگاه کجاش طبق قانون و ضابطه است که حراست و امور خوابگاه هایش باشد، سابقه کار همین مدیر حراست چیه؟ قبلاً متصدی بود،چرا نمی گویند رئیس دفتر فرهنگ قبلی برای چی اخراج شد؟، معاونت اداری مالی دانشگاه هم ترمی 8 هزار تومان از هر دانشجو پول اضافه می گرفت و معلوم نیست کجا می برد پول ها رو . خبر این ها منتشر شده ولی بابا سازمان مرکزی هم دستش با اینا تو یه کاسه است.

دانشجویان بلند می شوند که بروند، کلام آخرشان این است: تو رو خدا اسم ما رو نزدید حوصله بازجویی شدن رو نداریم ، دختر دانشجوی سوم نفس عمیقی می کشد و می گوید، خدا رو شکر آخرین هفته حضور من تو این دانشگاه است و من از دانشگاه آزاد، آزاد می شوم ولی کاش آیت الله رفسنجانی اینها رو بخونه و بدونه که تو زیر مجموعه اش چه خبره ، اگر دختر یکی از مسئولین این مملکت ساعت 12 شب گرسنه بشه و نذارن بره یه تخم مرغ درست کنه چکار می کردند باباهاشون؟

مسئولین این دانشگاه و به خصوص رئیس حراست آن که دائم الحال در حال تجسس در احوالات دانشجویان و کارکنان با جستجو و تجسس در فلش مموری اساتید ،نصب دوربین، تعقیب دختران دانشجو می‌باشند باید بدانند که: حضرت امام خمینی (ره) در 24 آذرماه سال 61 در یک فرمان هشت ماده ای که برای جلوگیری از افراط و تندروی‌ها صادر شده، صراحتاً به این موضوع پرداخته و می‌فرماید: «هیچ کس حق ندارد... به دنبال اسرار مردم باشد و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری را که از غیر به او رسیده ولو برای یک نفر فاش کند تمام این‌ها جرم و گناه است و بعضی از آن‌ها چون اشاعه فحشاء از گناهان بسیار بزرگ است».

روی دیگر سخن با مسئولین حراست دانشگاه آزاد است؛ یک فرد حراستی باید مستقل و منزه باشد، یک حراستی نباید وابستگی سیاسی جریانی در مجموعه داشته باشد و از امکانات دولتی به نفع هیچ جریان و گروهی استفاده شود. اما متأسفانه این روزها شاهدیم که رئیس حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه وارد مسائل سیاسی شده و در راستای مذاکرات هسته ای سنگ اندازی می‌کند.

رئیس حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه  به اتفاق چند معاونت دیگر این دانشگاه، چندی پیش با امضای نامه ای خطاب به رئیس جمهور آورده بود: همکاران شما به‌ جای شفاف‌سازی مذاکرات هر روز کسی را متهم می‌کنند، آقای رئیس جمهور این نوع ادبیات در شأن دولت حقوق دان نیست، شما که خود منتقد ادبیات سرهنگ‌ها بوده‌اید پس چه شده است که همچون نظامیان عمل می‌کنید.

898

امضای رئیس حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه، معاون اداری مالی ، رئیس دانشگاهاین دانشگاه که برای فرار از عواقب امضای این نامه، به جای نام بردن از سمت کنونی خود تنها نام استاد برای خود برگزیده است.

444

در عکس بالا نیز علاوه بر نام ایمور تیموری رئیس حراست واحد مذکور که علاقه خاصی به نسب دوربین مدار بسته دارد، اسامی داریوش تخشا شمس آبادی معاون مالی دانشگاه امیدیه، مهرداد افشون رئیس معزول این دانشگاه، مهدی روغنی استاد این دانشگاه به چشم می‌خورد. اینگونه اقدامات نتیجه ای جزء انحراف از توجه به دانشجویان و بازی سیاسی ندارد، در شرایط فعلی کشور ، جامعه دانشگاهی کشور باید به جای خط و نشان کشیدن و اقدامات قبیله ای به فکر ارتقای سطح علمی دانشجویان باشند .

تغییر نمره افراد توسط معاونت فناوری و آی تی دانشگاه، حمایت از معاون اداری سما امیدیه که سؤالات امتحانی را به دانشجویان می‌فروخت ، ایجاد فضای امنیتی و تجسس در امور شخصی کارکنان و نصب دوربین مدار بسته در کلاس‌ها و دانشکده‌ها، تجسس در مموری اساتید، اخذ شهریه اضافی از دانشجویان پاره ای از تخلفات دیگر این دانشگاه است که در گذشته رسانه ای شده است.

در آینده در گفتگویی با اساتیدی که در این مدت در حقشان جفا شده ، و همچنین "سید" جزئیات بیشتری از وقایع این واحد منتشر می شود.