به گزارش پارس ؛ علی‌اکبر محزون در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به درصد طلاق‌های انجام گرفته نسبت به مدت سپری شده از زندگی مشترک، گفت: ۴.۱ درصد از طلاق‌ها در کشور مربوط به سال اول زندگی مشترک و به صورت کلی ۴۹.۷ درصد طلاق‌ها مربوط به ۵ سال اول زندگی مشترک است.

وی ادامه داد: ایلام و اردبیل به ترتیب با ۵.۳ و ۵.۶ سال دارای کمترین میانگین طول مدت زندگی مشترک در ازدواج‌های منجر به طلاق و گیلان با ۹.۵ سال دارای بیشترین میانگین طول مدت زندگی مشترک در ازدواج‌های منجر به طلاق است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال همچنین در تشریح ارتباط میزان طلاق‌ها در مقابل هر صد ازدواج در کشور، خاطرنشان کرد: در سال ۸۷ در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج ۱۲.۵ طلاق صورت گرفت که به ترتیب در سالهای ۸۸، ۸۹، ۹۰ و ۹۱ به ترتیب به ۱۴.۱، ۱۵.۴، ۱۶.۳ و ۱۸.۱ طلاق در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج رسید.

به گفته محزون در سال ۹۲ تعداد طلاقهای انجام گرفته در کشور در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج به ۲۰.۱ رسید که می‌توان در مورد این آمار به این موضوع اشاره کرد که در شش سال گذشته میزان طلاق‌ها در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج انجام گرفته در کشور به تعداد ۷.۶ طلاق افزایش یافته است.

وی همچنین به آمار طلاق‌های صورت گرفته در سال ۹۲ و ۹۱ در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲، ۱۵۵ هزار و ۳۶۹ مورد و در سال ۹۱، ۱۵۰ هزار و ۳۲۴ مورد طلاق انجام گرفته است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال با تاکید بر اینکه شاخص رشد طلاق در کشور روند نزولی پیدا کرده بود، گفت: متاسفانه از سال ۹۱ به بعد مجددا شاخص رشد طلاق در کشور روند صعودی پیدا کرده است.

محزون ادامه داد: در سال ۸۸، ۱۲۵ هزار ۷۴۷ مورد طلاق در کشور انجام گرفت که درصد تغییرش نسبت به سال ۸۷، ۱۳.۸ درصد بوده است. همچنین در سال ۸۹، ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ مورد طلاق در کشور اتفاق افتاد که نسبت به سال ۸۸ با تغییر ۹.۱ درصدی مواجه بود.

به گفته وی در سال ۹۰ آمار طلاق به ۱۴۲ هزار ۸۴۱ مورد رسید که نسبت به سال ۸۹ با تغییر ۴.۱ درصدی مواجه بود.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌احوال، افزود: متاسفانه در سال ۹۱ مجددا رشد سالانه طلاق روند صعودی پیدا کرد و نسبت به سال ۹۰ با درصد تغییر ۵.۲ مواجه بود.