به گزارش مهر، سرهنگ حسن محمد رضايي بر عدم دريافت بلوتوث‌هاي ناشناس در مکان‌هايي مانند اتوبوس، قطارتاکيد کرد و گفت: مردم بايد از خريد گوشي و سيم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمينان ندارند پرهيز و در صورت خريد قبل از استفاده آن را به طور کامل به تنظيمات کارخانه ريست کنند.

وي افزود: شهروندان از قرار دادن تصاوير و فايل ها خصوصي بر روي دستگاه‌هاي الکترونيکي قابل حمل نظير موبايل و لپ تاپ پرهيز کرده و به دقت مواظب دستگاه‌هاي حامل داده، شامل گوشي تلفن همراه، دوربين عكاسي و هرنوع حافظه جانبي همراه خود باشند .

رييس پليس فتا استان قم از عدم اطلاعات مهم مالي و شخصي در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌هاي عمومي تاکيد کرد و گفت: قبل از شروع کار با دستگاه ATM کيبورد و دهانه ورود کارت را بررسي کرده تا دستکاري نشده باشد.

رضايي از مسافران خواست، اطلاعات سفر خود را در شبکه‌هاي اجتماعي به اشتراک نگذارند و پس از اتمام کار در کافي‌نت‌ها از حساب کاربري خود در شبکه‌هاي اجتماعي و ايميل‌ها خارج و تاريخچه مرورگر را پاک کنند.

رئيس پليس فتاي قم اظهار داشت: بر روي لپ تاپ يا ساير وسايل الکترونيکي خود (بايوس، سيستم عامل و فايل‌هاي حساس) رمز عبور قدرتمند گذاشته تا در صورت به سرقت رفتن يا مفقود شدن، اطلاعات آن به راحتي قابل سرقت نباشد.