به گزارش پارس به نقل از ایسنا اسکندری ، در تشریح جزئیات نجات جان یک چوپان گفت: در ساعت سه روز گذشته (سه‌شنبه) از طریق تماس تکنسین‌های اورژانس به سامانه 112 امداد، امدادگران در جریان سقوط یک چوپان قرار گرفتند.

 

وی افزود: با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله 6 امدادگر برای جستجوی زمینی این فرد به محل اعزام شدند.

 

معاون عملیات جمعیت هلال احمر شمیرانات با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که این مرد 30 ساله به نام قاسم یک چوپان بوده که به دلیل حرکت الاغش از لبه پرتگاه به داخل دره سقوط کرده است، گفت: نکته قابل توجه آن بود که این چوپان پس از سقوط در دره به دلیل نوع حادثه در مکان نامعلومی افتاده بود که بلافاصله امدادگران به جستجو پرداختند اما به دلیل نوع منطقه بلافاصله امدادگران نسبت به درخواست نیروی کمکی نیز اقدام کرده و در مجموع 12 امدادگر وظیفه جستجوی این چوپان جوان را بر عهده گرفتند.

 

اسکندری با بیان اینکه نهایتا این فرد در میان شاخ و برگ درختان کشف شد، گفت: به دلیل سقوط از ارتقاع دچار صدمات بسیار شدیدی شده بود که امدادگران قادر به حمل این فرد نبودند و برای انتقال این چوپان به بیمارستان از امداد هوایی درخواست کمک کردند.

 

اسکندری با بیان اینکه نهایتا پس از هفت ساعت عملیات جستجو و نجات این چوپان نجات پیدا کرد، گفت: حال عمومی وی مساعد نبود اما توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شد.