به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، در همایش فضیلت های فراموش نشدنی در اخلاق نیکوکاری ایرانیان که با حضور شهردار تهران، وزیر بهداشت، وزیر صنعت و چهره ماندگار پزشکی ایران پروفسورسمیعی برگزار شد علاوه بر کمکهای خیران، بانک صنعت و معدن نیز مبلغ ۸۵ میلیون یورو، برای تکمیل این طرح جهانی اختصاص دادند.

همچنین به همت برخی خیران کشور و یک بانوی خیرآلمانی تابلوهای نفیس ایرانی با هدف جمع اوری کمکهای نقدی خریداری شد.

ساخت مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران به همت پروفسور مجید سمیعی نخستین جراح میکروسکپی مغز و مبدع جراحی قاعده جمجمه در جهان، درحال پیگیری است.

عملیات اجرایی این مرکز باهدف توانمندسازی منابع انسانی، انتقال دانش و تکنولوژی روزآمد به داخل کشور و ایجاد بستر فعالیت پایدار بین المللی دانشمندان جوان کشور در حوزه علوم پزشکی در اردیبهشت سال ۸۹ آغاز شد.

در حال حاضر بخشی از این طرح با زیربنای ۷۹ هزار و ۶۷۰ متر مربع و ۱۴ اتاق عمل بسیار پیشرفته جراحی مغز و اعصاب در ۱۱ طبقه در غرب تهران ساخته شده که دو برابر مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است.

تاکنون به همت خیران و مردم نیکوکار کشور اجرای عملیات سازه، اسکلت، دیوارهای برشی و زیربنای ۴۳ هزار متر مربع از بیمارستان ، پوشش دیوارهای خارجی نما و شاسی کشی فلزی آن ، پوشش مقاوم در برابر حریق اسکلت فلزی با مقاومت دو ساعت حریق ؛ به اتمام رسیده است.

بنا بر اعلام مجریان تکمیل و ساخت حدود ۸۰ هزار متر مربع بنای بیمارستان ، کلینیک های تخصصی ، مرکز بازتوانی، تکمیل سایت به مساحت هفت هکتار ، ایجاد تونل های آدم رو تاسیساتی به ۲۰۰ میلیارد تومان و برای سفارش تجهییزات پیشرفته پزشکی به ۸۷ میلیون یورو بودجه نیاز است.