به گزارش پارس، کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در روز جاری در استان‌های گیلان و مازندارن خواهد بود، افزود: به سبب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد و همچنین بارش تگرگ در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندارن، گلستان، نوار غربی سمنان، شمال آذربایجان‌ غربی و شرقی آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نخواهد بود.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است آمادگی‌های مورد نیاز برای کاهش خسارات احتمالی بر اثر سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق ایجاد شود.
 
گودرزی همچنین بیان داشت: امروز در استا‌ن‌های اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قم، اصفهان و شمال یزد شاهد وزش باد شدید خواهیم بود به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در این منطقه به 72 کیلومتر بر ساعت برسد؛ ضمن آنکه به سبب باد و گرد و خاک با کاهش دید افقی در برخی از نواحی همراه باشد.
 
به سبب نزدیک شدن طوفان حاره‌ای به سواحل جنوبی دریای عمان، ارتفاع موج‌ها به 3 متر می‌رسد
 
کارشناس سازمان هواشناسی همچنین به شرایط جوی در استا‌ن‌های واقع در جنوب کشور اشاره کرد و افزود: با ردگیری طوفان حاره‌ای نانوک مناطق جنوبی دریای عمان در اواخر وقت امشب و همچنین دو روز آینده تحت تاثیر این طوفان قرار می‌گیرد.
 
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود در روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش‌رو ارتفاع موج در نواحی جنوبی دریای عمان به 3 متر برسد.
 
کاهش 6درجه‌ای دمای هوای تهران
 
گودرزی با اشاره به مواج بودن خلیج فارس و دریای خزر طی امروز و فردا، درباره شرایط جوی تهران، خاطرنشان کرد: پایتخت امروز نیز وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد ضمن آنکه در ارتفاعات این کلانشهر با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی بیان داشت: دمای هوای تهران طی روز جاری به سبب وزش باد نسبت به روز گذشته 6 درجه سانتی‌‌گراد کاهش یافته است.