به گزارش پارس، علی‌رضا رضوی‌خبیر دقایقی پیش در گفت‌وگو با فارس با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی اظهار داشت: در بررسی وضع تردد در محورهای ارتباطی استان سمنان، باید توجه داشت که در حال حاضر در مسیر تهران به مشهد، عبور و مرور از تراکم بیشتری برخوردار است.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: هم‌اکنون شاهد بازگشت کاروان‌های حاضر در مراسم ارتحال امام خمینی در تهران به سمت شهرهای مبدأ خود هستیم.

رضوی‌خبیر ادامه داد: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید به گونه‌ای طی مسیر داشت که همه مسافران به سلامت به مقاصد خود برسند.

وی با اشاره به وضع جوی و آب و هوایی جاده‌های استان سمنان اضافه کرد: در حال حاضر، در محدوده شهرستان سمنان و شهرستان سرخه بارش باران را شاهد هستیم و از این رو، لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها وجود دارد.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: این شرایط سبب خواهد شد تا وسایل نقلیه کنترل لازم را نداشته باشند و توصیه می‌شود رانندگان در برخورد با جاده‌های لغزنده، با دقت تمام رانندگی کنند.

رضوی‌خبیر یادآور شد: در محدوده شهرستان‌های دامغان و شاهرود نیز وزش باد نسبتاً شدید گزارش شده است که رانندگان در این مقاطع باید با رعایت سرعت مطمئنه و مجاز، سالم به مقاصد خود برسند.

وی بیان داشت: قبل از وقوع شرایط جوی جدید در استان سمنان، حوادثی در محورهای این استان رخ داد که بیشتر از نوع واژگونی بود.

رئیس پلیس راه استان سمنان خاطرنشان کرد: ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و توجه نداشتن کافی به رانندگی از عوامل وقوع این سوانح بوده است.

رضوی‌خبیر متذکر شد: این امور می‌طلبد تا رانندگان به توصیه‌های ماموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی می‌تواند در حوادث احتمالی، سرنشینان و راننده را از شدت جراحات دور سازد و سبب می‌شود صدمات کم‌تری به مسافران وارد شود.