به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پاپ فرانسیس در موعظه های خود در واتیکان خطاب به خانواده ها با تاکید بر اهمیت ازدواج پایدار گفت: شاید نگهداری از سگ و گربه در خانه راحت تر از فرزندداری باشد، اما سرانجام پیری و تنهایی می رسد.


پاپ ضمن انتقاد شدید از ازدواج هایی که درآن زوجین تصمیم می گیرند تا برای راحتی و آزادی بیشتر بچه دار نشوند گفت: عروس و داماد علاوه بر اینکه باید به یکدیگر وفادار و پایدار بمانند ، باید بچه دار نیز بشوند.

وی افزود: مواردی وجود دارد که مورد رضای حضرت مسیح (ع) نیست، مانند ازدواج هایی که در آن زوجین برای آزادی و راحتی بیشتر زاد و ولد نمی کنند. فرهنگ رفاه طلبانه ای که ده سال پیش ما را متقاعد به عدم زاد و ولد کرده است تا بتوان راحت تر و با آزادی بیشتر زندگی کرد و رفاه بیشتری داشت.

پاپ گفت: شاید نگهداری از یک سگ و یا دو گربه راحت تر باشد ولی بدین ترتیب عشق و محبت به سوی این حیوانات می رود اما سرانجام این ازدواج به پیری و تلخی تنهایی می رسد.

پاپ تاکید کرد: ازدواج باید وفادار و پایدار و برپایه الگوی عشق خدا باشد. وفاداری همانند نوری برروی ازدواج است. پایداری در عشق در لحظات زیبا و لحظات سخت، زمانیکه مشکلات وجود دارند، مانند مشکل با فرزندان و مسایل اقتصادی، باید وجود داشته باشد ، عشق به راهش ادامه می دهد و سعی بر حل مشکلات برای نجات خانواده می کند.

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) نیز اخیرا اعلام کرد که ضریب مرگ و میرها در این کشور از درصد زاد و ولدها سبقت گرفته است.

ایستات اعلام کرد که شمار مرگ و میرها در ایتالیا در سال 2012 میلادی به 612 هزار و 883 تن رسید که 19 هزار و 481 تن بیش از سال 2011 بشمار می رود. ضریب مرگ و میر در ایتالیا برابر با 10.3 تن در قبال هر یک هزار نفر است در حالی که درصد زاد و ولد در این کشور برابر با 9 نفر در قبال هر یک هزار نفر است و این کشور با پدیده گهواره های خالی دست و پنجه نرم می کند.

ایستات بحران اقتصادی را از جمله دلایل کاهش زاد و ولد از سوی ایتالیایی دانست. در ایتالیا حدود 26 میلیون خانواده زندگی می کنند.

گفتنی است که ایتالیا از نظر شمار سالمندان دومین کشور پیر جهان محسوب می شود و هم اکنون در حال سبقت گرفتن از ژاپن نخستین کشور پیر جهان است.

شمار سالمندان بالای 80 سال در 10 سال آینده در ایتالیا 90 برابر و تعداد افراد بالای 100 سال نیز 150 برابر خواهد شد.

جمعیت افراد بالای 80 سال در ایتالیا به سه میلیون و 600 هزار نفر و تعداد افراد بالای یکصد سال نیز به 16 هزار و 145 نفر می رسد که از این تعداد 80.8 درصد زن و 19.2 درصد مرد هستند.