به گزارش پارس، احد وظیفه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طوفانی که روز گذشته در تهران به وقوع پیوست به علت وجود گرمای زیادی در سطح زمین و رطوبت هوا بود که با ایجاد جریانهای صعودی باعث وزش باد شدید در تهران شد.


به گفته وی، با ورود این سامانه به آسمان تهران هم اکنون هوای تهران در مقایسه با روز گذشته بیش از چهار درجه خنک تر شده است و در روز جاری نیز شاهد ناپایداری هوا و وزش باد شدید در تهران خواهیم بود.

وظیفه تصریح کرد: هر چند که وزش باد شدید در تهران همانند روز گذشته نخواهد بود، اما پیش بینی می شود سرعت باد در تهران در روز جاری بین 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت باشد.

وی با بیان اینکه بارش های بهاری و ناپایداری هوا معمولا در یک منطقه در یک بازده زمانی کوتاه مدت موقتی است، اظهار داشت: با ادامه رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در بعداز ظهر بارش های بهاری موقت همچنان در تهران ادامه خواهد یافت.

پیشتر سازمان هواشناسی اعلام کرده بود که مردم استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، یزد و کرمان که شدت بارشها بر روی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، دامنه های البرز و جنوب خراسان رضوی روز سه شنبه این هفته بارش های بهاری یاد شده را تجربه خواهند کرد.

تدام بارش های بهاری سبب خواهد شد استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، شرق تهران، خراسان جنوبی، شرق اصفهان، شرق یزد و کرمان روز چهارشنبه هفته جاری شاهد رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ باشند و شدت بارشها در استانهای مازندران، گلستان، سمنان، شرق تهران و کرمان خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور تاکید کرده است که از سه شنبه تا روز پنج شنبه این هفته دریای خزر و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس مواجی خواهد بود.