به گزارش پارس، سیدمحمد هاشمی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به توفان شدیدی که عصر امروز در تهران با سرعت زیاد وزید، گفت: در تهران بیش از یک‌هزار و 200 فیدر و پست فوق توزیع برق وجود دارد که بر اثر شکستگی شاخه درختان و یا اشیائی که توسط باد به این تجهیزات برخورد کرده، ابتدا 100 دستگاه از این پست‌های توزیع برق قطع شده بود.

وی افزود: با همکاری نیروهای امدادی شرکت توزیع برق بیش از 80 پست برق وصل شده و بین 15 تا 20 پست هنوز وصل نشده که همکاران در حال رفع این مشکل هستند.

وی افزود: مشکل خاصی برای برق تهران نیست، در مواردی شاخه درختان خشکیده و یا خود درخت بر روی شبکه برق شهری افتاده‌اند که با همکاری نیروهای آتش‌نشانی و امداد شهرداری درصدد رفع موانع توزیع برق و برطرف کردن قطعی برق هستند.

هاشمی افزود: همچنین مواد زاید و آشغال‌هایی که در بالکن و پشت‌بام برخی منازل به صورت رهاشده و غیراستاندارد قرار داده شده، بر اثر باد بر روی سیم‌های برق افتاده و باعث قطعی برق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران افزود: در حال حاضر بیش از 100 گروه از نیروهای امدادی برق در سطح شهر تهران مشغول خدمت‌رسانی هستند و 20 مدیر از مناطق مختلف توزیع برق تهران عملیات را مدیریت می‌کنند و هیچ مشکل خاصی نیست.

وی در پایان تأکید کرد: قطع شدن 15 تا 20 پست توزیع برق در گستره شهر بزرگی مانند تهران و از بین 1200 دستگاه امری طبیعی است که به زودی این مشکل هم رفع می‌شود.