به گزارش پارس به نقل از  مهر، آيت‌الله رضا استادي عصر يكشنبه در گردهمايي ائمه جماعات استان قم كه در مسجد امام حسن عسكري عليه السلام برگزار شد اظهار كرد: دشمن مي خواهد با ابزارهايي كه در اختيار دارد قشرهاي مختلف مردم اعم از كودكان، نوجوانان و جوانان را تحت تاثير قرار دهد.

وي گفت: دشمنان در همه خانه‌ها رخنه كردند و مشغول تبليغ هستند و كودكان، نوجوانان و جوانان را تحت تاثير قرار دادند.

امام جمعه قم افزود: ممكن است كسي دچار ياس و نااميدي شود كه در مقابل ابزار و امكاناتي كه دشمنان دارند هيچ كاري نمي‌شود انجام داد. اين منطق درست نيست. ما تا جايي كه مي توانيم بايد در اين عرصه فعاليت كنيم.

وي با اشاره به در پيش بودن ايام فراغت دانش آموزان اظهار كرد: امام جماعت بايد برنامه‌هايي تنظيم كند كه نوجوانان و جوانان را به مسجد دعوت و براي آنها برنامه‌هايي اجرا كند.

رئيس شوراي عالي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور تاكيد كرد: نشستن و تماشاكردن و نااميدبودن كاري از پيش نمي‌برد بايد مقداري از خود گذشتگي داشته باشيم. بايد براي كودكان، نوجوانان و جوانان وقت بگذاريم و برنامه ريزي كنيم.

كارهايي كه كاربردي نيست

آيت‌الله استادي با بيان اينكه بسياري از كارهاي ما كار هست ولي كاربرد ندارد اظهار كرد: چند روز پيش در روزنامه 19 دي آمار داده بود كه تعدادي مجلات و روزنامه‌ها در قم منتشر مي‌شود و تعدادي از تهران وارد قم مي‌شود ولي مجلاتي كه در قم منتشر مي‌شوند غير از يك مورد، بقيه در حد بسيار اندك مشتري دارند.

وي ادامه داد: آماري كه بر اساس نظرخواهي اعلام مي‌شود اگر سياسي نباشد به واقعيت نزديك است، بنابراين برخي مجلاتي كه در قم به ميزان 500 تا 1000 تيراژ منتشر مي‌شود، بخش زيادي از آنها در انبارها مي‌ماند، در صورتي كه بعضي مجلاتي در خارج از قم به ميزان 200 تا 300 هزار تيراژ منتشر مي‌شود و به فروش مي‌رسد.

امام جمعه قم بر لزوم مطالعه پيش از سخنراني تاكيد كرد و گفت: جوانان و نوجوانان حرف تازه مي‌خواهند، حرف تازه به معناي حرف‌هاي انحرافي نيست بلكه بايد با جاذبه همراه باشد.

در منبرها دوپهلو حرف نزنيم

وي با اشاره به تقسيم‌بندي روايات به محكمات و متشابهات تصريح كرد: مردم از ما توقع دارند كه در مساجد محكمات بيان شود نه حرف‌هاي دوپهلو و چندپهلو، ولي تعدادي از منبرها متاسفانه اين گونه است.

آيت‌الله استادي با تاكيد بر اينكه بايد براي كارمان ارزش قائل باشيم اظهار كرد: مسجدي كه در آن عبادت مي‌شود و برنامه ديني دارد بايد زمينه نزول رحمت باشد.

وي تاكيد كرد: مطالب ائمه جماعات و سخنوران بايد مطابق فطرت و عقل باشد چراكه از امتيازات اسلام اين است كه حرف‌ها و پيام‌هايش مطابق با فطرت و عقل است.

رئيس شوراي عالي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور تصريح  كرد: وقتي نوجوانان و جوانان وارد مسجد مي‌شوند بايد مطالبي دريافت كنند كه خداترس بار بيايند.

گرايش به معنويت رو به فزوني است

امام جمعه قم گفت: اينكه گفته مي‌شود در نسل جوان ما راه‌هاي انحرافي زياد است، بايد نقطه مقابلش را در نظر گرفت كه تعداد زيادي از جوانان دنبال معنويت هستند. اينكه جوانان به روحانيون مراجعه مي‌كنند كه چه كاري بكنند تا در نماز حضور قلب داشته باشند حاكي از گرايش آنها به معنويت است.

وي با تاكيد بر اينكه گرايش به معنويات در كل جهان رو به فزوني است تصريح كرد: اگر مي‌بينيد مكتب شيعه در كل جهان رو به گسترش است به خاطر اين است كه معنويت را در اين مكتب و در كلمات امام صادق(ع) جستجو كردند.

آيت‌الله استادي تاكيد كرد: اگر نوجوان يا جواني گرايش به معنويات دارند وظيفه ماست كه آنها را هدايت كنيم و الگوهاي صحيح را به آنها معرفي كنيم.

وي با اشاره به فعاليت مدعيان دروغين اظهار كرد: مقام معظم رهبري در جلسه‌اي كه برخي از مديران حوزه‌هاي علميه حضور داشتند فرمودند وظيفه شماست براي طلبه‌هاي جوان الگو معرفي كنيد.

رئيس شوراي عالي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور افزود: يكي از بهترين كتاب‌هاي اخلاق كه هيچ گونه انحرافي از آيات و روايت ندارد و عزيزي با سوز دل و قلمي بسيار موثر آن را نوشته، كتاب اربعين امام است.