به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، مرحوم محمدتقی خیال که در قطعه یک، ردیف یک، قبر شماره یک را به خود اختصاص داده و در ۲۷ تیرماه ۱۳۴۹ فوت کرده است.

همچنین مزار مرحومه زیور فقیردخت، اولین بانویی که در این آرامستان دفن شده است مورد توجه گروه کشف تهران قرار گرفت. گفتنی است بهشت زهرا در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۳۴۹ افتتاح شده است.

در ادامه پسر مرحوم آیت الله طالقانی به جمع گروه کشف تهران پیوست و مسجدجامعی و همراهان بر مزار مرحوم آیت الله طالقانی و تنی چند از شهدای دفاع مقدس حضور یافتند.

گروه کشف تهران سپس در میدان سی هزار شهید حاضر شدند و ضمن دیدن این اثر هنری یاد و خاطرة شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدم را گرامی داشتند.

مسجدجامعی سپس بر مزار ننه علی، شیرزن وفاداری که پس از شهادت فرزندش در بهشت زهرا اقامت گزید، حاضر شد و از مقام این بانوی بزرگوار و تمام مادران شهید تجلیل کردند. رئیس شورا همچنین با حضور در قطعه اسطوره های دفاع مقدس، بر مزار مادران و پدران ۳ تا ۵ شهید حاضر شد و برای این اسطوره ها فاتحه خواند.

کشف قبور برخی مشاهیر در بهشت زهرا
از جذاب ترین بخش های بهشت زهرا حضور در مقبره شماره ۹۵۳ بود، مقبره ای که نه در قطعه هنرمندان جای داشت و نه در قطعه نام آوران، اما مدفن تعدادی از مشاهیر ایران زمین بود. جواد معروفی (موسیقیدان) مهرداد اوستا، ابوالقاسم حالت و سپیده کاشانی (شاعر) در این مقبره آرمیده¬اند و حضور در این محل مهمترین کشف این هفته گروه در بهشت زهرا بود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در قطعه شهدای رسانه حضور یافت و یاد و نام آنها را گرامی داشت.


دو پل به نام دو خلبان حماسه ساز
گروه کشف تهران در ادامه بر مزار خلبانان شهید حاضر شدند و ضمن دیدار با خانواده خلبان شهید صالحی، از شجاعت این خلبان شهید و همرزمش، شهید خالد حیدری، تجلیل کردند. مسجدجامعی در این دیدار اظهار داشت: نامگذاری دو پل نوساز در جوار بهشت زهرا به نام این دو شهید نام آنها را به عنوان خلبانان حماسه ساز انقلاب اسلامی زنده نگه خواهد داشت.

گفتنی است، سرلشگر خلبان صالحی، اولین کسی بود که در آسمان به استقبال امام خمینی رفت و اولین خلبانی بود که در آغاز جنگی تحمیلی به شهادت رسید و پیکرش پس از ۳۲ سال به یران آمد.