به گزارش پارس به نقل از مهر، در این پرونده بهزاد 24 ساله متهم است 28 تیرماه سال 91 در جریان یک نزاع دسته جمعی پسر جوانی به نام مهدی را با ضربه های قمه به قتل رسانده است.

صبح امروز جلسه محاکمه متهم و افراد حاضر در نزاع در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده بهزاد 24 ساله متهم به قتل عمدی مهدی و ایراد ضرب و جرح عمدی و مشارکت در نزاع دسته جمعی است. همچنین فاضل، میثم و حسن نیز متهم به شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل هستند. با توجه به محتویات پرونده و اعترافات متهمان، تقاضای مجازات قانونی را دارم.

در ادامه اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان تقاضای مجازات قانونی کردند.

برادر مهدی درباره علت درگیری گفت: من و فاضل بر سر یک انگشتر سرقتی اختلاف داشتیم. روز حادثه من فاضل را در یک باغ در کیانشهر کتک زدم. شب نیز او و دوستانش با قمه به طرف من حمله ور شدند. برادرم قصد داشت مرا نجات دهد که بهزاد او را با ضربه های قمه به قتل رساند.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به بهزاد از او خواست به دفاع از خود بپردازد که پسر جوان با رد اتهاماتش گفت: من مرتکب قتل مهدی نشدم، در این درگیری تنها یک ضربه به دست مقتول زدم و ضربه ای که به گردنش وارد شد را من نزدم.

رئیس دادگاه: اگر تنها یک ضربه زدی، ضربات دیگر را چه کسی وارد کرد؟

متهم به قتل: نمی دانم، من با چوب ضربه ای به سرم وارد شد و بی حال شدم، وقتی به خود آمدم متوجه شدم که مهدی غرق در خون روی زمین افتاده است.

رئیس دادگاه: عمویت در جریان تحقیقات مدعی شده در زندان نزد وی به قتل اعتراف کرده ای، این موضوع را قبول داری؟

متهم به قتل: عمویم دروغ می گوید، من او را در زندان ندیدم.

رئیس دادگاه: در بازجویی ها به ارتکاب قتل اعتراف کرده و مدعی شده بودی که ناخواسته به گردن مقتول ضربه زده ای. این اعترافات را قبول داری؟

متهم به قتل: نه، این اعترافات تحت فشار بازجویی بود.

در ادامه جلسه دادگاه دو متهم دیگر پرونده به اتهام شرکت در نزاع پای میز محاکمه قرار گرفته و به تشریح شب حادثه پرداختند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات دادگاه برای تصمیم گیری وارد شور شدند.