به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قاسم جان بابایی امروز در مراسم آغاز به کار کنگره کشوری بیماری های عفونی مقاوم به آنتی میکروبیال در ساری اظهار کرد: مقاومت آنتی میکروبیال ها در برابر بیماری های عفونی را چالش مهم حوزه سلامت بوده که ضروری است مدیریت بیشتری در تجویز و مصرف آنتی بیوتیکها صورت گیرد.

وی، مصرف آنتی بیوتیک ها در ایران را ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر از سایر کشورها دانست و تصریح کرد: مصرف آنتی بیوتیک ها در ایران با مصرف کشورهای اروپایی برابری می کند.

جان بابایی گفت: اقدامات انجام شده در کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها کافی نیست و باید دستورالعمل مشخصی برای مصرف آن تدوین شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران، از مصرف آنتی بیوتیک ها به صورت غیرمجاز در صنعت دا وم طیور و کشاورزی نیز ابراز نگرانی کرد و با بیان اینکه در تجویز دارو گایدلاین مشخصی وجود ندارد، افزود: امید می رود با اجرای برنامه پزشک خانواده، تجویز آنتی بیوتیک ها مدیریت شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور، تصریح کرد: در بسته درمانی این برنامه، دریافت تنها ۱۰ درصد از مجموع هزینه های بیماران بستری در بیمارستان های دولتی از افراد پیش بینی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از اجرای بسته تحول بهداشت در تحول نظام سلامت از هفته های آینده خبر داد و گفت: بحت تحول بهداشت در ۱۰ بسته ارائه می شود که استان های مازندران و فارس باید بر این موضوعات مدیریت بیشتری داشته باشند.

کنگره کشوری بیماری های عفونی مقاوم به آنتی میکروبیال در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور پزشکان، متخصصان و کارشناسان علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

این کنگره با هدف آشنایی شرکت کنندگان با HIV مقاوم به درمان و نحوه برخورد با آن، عفونت های بیمارستانی VAP resistance، سل مقاوم به درمان و نحوه برخورد با آن، عفونت بیمارستانی در بیماران نوتروپنیک و نحوه برخورد با آن، هپاتیت B و C مقاوم به درمان و نحوه برخورد با آن، عفونت های بیمارستانی مقاوم مرتبط با کتتر ورید مرکزی و عفونت بیمارستانی پس از جراحی و نحوه برخورد با آن و بیماری های انگلی مقاوم به درمان و نحوه برخورد با آن ظهر امروز در ساری گشایش یافت.